וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת המחבל הדורס: הוא לא היה שפוי

פנחס וולף

8.7.2008 / 20:00

משפחתו של המחבל מירושלים שדרס למוות 3 אנשים, מבקשת מביהמ”ש לבדוק את טענתה. ”הוא לא היה קשור לשום ארגון טרור”

משפחתו של המחבל חוסאם דוויאת שביצע את פיגוע הדריסה בירושלים בשבוע שעבר, בו נהרגו שלושה בני אדם ונפצעו עשרות, ביקשה היום (שלישי) מבית המשפט לבדוק האם ביצע את הפעולה מתוך אי שפיות. העותרים ביקשו לקבל לידיהם את כל חומר החקירה בנושא, ואת הממצאים מנתיחת הגופה, בניסיון להוכיח את טענתם.

פרקליט המשפחה ירון קוקוש אמר לגלי צה"ל, כי אין כל סימן שהמחבל ביצע את הפיגוע על רקע לאומני. "אנחנו מדברים על אדם שלא שייך לשום ארגון חבלה, שום ארגון מחבלים, שום ארגון טרור", אמר. "אף ארגון כזה לא לקח אחריות. אין שום סימנים מקדימים, אין קלטת וידאו, אין תמונות שהשאיר, אין וידוי שהשאיר. יש לו חברה יהודיה, ולחברה היהודיה הזו יש ילד יהודי", הוסיף.

העתירה הוגשה לאחר ששר הביטחון אהוד ברק הנחה הביום שישי את צה"ל להתחיל בתהליך להוצאת צווי הריסה לביתו של דוויאת. בנוסף הורה שר הביטחון להיערך גם להריסתו של בית המחבל שביצע את הפיגוע בישיבת מרכז הרב, לפני כארבעה חודשים. שני הבתים ממוקמים בשכונות צור באהר וג'בל מוכבר במזרח ירושלים.

ברק קיבל את ההחלטה לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה מני מזוז הגיש לו חוות דעת, ממנה עולה כי אין מניעה משפטית להפעלת הסמכות של הריסת בתים. עם זאת הדגיש מזוז, כי הדבר מעורר קשיים משפטיים לא מבוטלים. עוד הדגיש מזוז, כי על הגורמים המדיניים-ביטחוניים הרלבנטיים לבחון את השיקולים שפורטו בחוות הדעת ולהיות מודעים לסיכונים הכרוכים בהריסת בתים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully