וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העתירה נדחתה - קונטאר ישוחרר

נתיב נחמני

8.7.2008 / 18:39

בג"ץ דחה את עתירת משפחת שחר נגד שחרור המחבל הלבנוני, אך המליץ לגבש מדיניות עקבית בכל הנוגע לעסקאות שבויים

איריס דומאני

(צילום: איריס דומאני, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

בג"ץ דחה את עתירתו של יורם שחר, אחיו של השוטר אליהו שחר, שנרצח לפני 29 שנים בידי המחבל סמיר קונטאר יחד עם בני משפחת הרן. שחר עתר בבקשה שלא לשחרר את קונטאר תמורת השבת החיילים החטופים אלדד רגב ואהוד גולדווסר.

בעתירה שהוגשה אתמול לבג"ץ, נטען כי על מנהלי המשא ומתן היה לעדכן את משפחות הנרצחים לפני ההחלטה על שחרורו של קונטאר. טענה נוספת היא שהשחרור הצפוי עומד בסתירה להמלצות ועדת וינוגרד.

עורך הדין יצחק בם, המייצג את המשפחה, אמר בשיחה לוואלה! חדשות כי "אנחנו מבקשים לבטל את החלטת השחרור. הממשלה אימצה את המלצות ועדת וינוגרד אבל עשתה בדיוק להיפך. במקום לקבוע אסטרטגיה ולדבוק בה הם קיבלו החלטה אד הוק". לדברי בם, ועדת וינוגרד קבעה שהמדיניות של תשלום מחיר גבוה בעסקות שבויים צריכה להיפסק משום שהיא מעודדת חטיפות.

הרכב של שלושה שופטים, בראשם המשנה לנשיאת בית המשפט העליון אליעזר ריבלין, החליטו לקבל את תשובת המדינה ולדחות את העתירה. השופטים קבעו כי מאחר שמדובר בעסקה מוגמרת שצריכה לצאת לפועל בזמן הקרוב, אין מקום או טעם להתערב בהחלטת הממשלה. עוד ציינו השופטים כי השיקולים של מחירה של העסקה והשפעתה על משפחות הנרצחים הם שיקולים כבדי משקל שנלקחו בחשבון בידי הממשלה.

"ההחלטה שקיבלה הממשלה היא החלטה קשה, מן הקשות ביותר", נכתב בהחלטת השופטים. "אולם משנתקבלה לאחר איזון בין מכלול הנתונים והאינטרסים המעורבים, מתחם ההתערבות של בית המשפט הוא מצומצם, ויכולתו להושיט סעד מוגבלת ביותר. בענייננו, עם כל ההבנה לטענותיהם של העותרים, לא עלה בידם להצביע על עילה להתערבותו של בית משפט זה".

עם זאת כתבו השופטים, כי "יצוין הצורך בגיבוש מדיניות עקבית ומושכלת בכל הנוגע לעסקאות חילופי שבויים הוא ברור וניכר, וכי בתשובת המדינה נאמר שהממשלה החליטה לאמץ את המלצותיה של ועדת וינוגרד וכי מתקיימת לצורך כך עבודת מטה במשרדי הממשלה הנוגעים בדבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully