וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"90% מהתלונות של פלסטינים נגנזות"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

9.7.2008 / 6:00

ארגון "יש דין": תשע מכל עשר חקירות של תקיפות נגד פלסטינים בגדה לא מגיעות להגשת כתבי אישום. "המצב לא השתנה מאז הדו"ח הקודם"

דו"ח חדש שמפרסם היום (רביעי) ארגון זכויות האדם "יש דין" קובע כי תשעה מכל עשרה מקרי תקיפה כנגד פלסטינים בגדה המערבית מסתיימים ללא הגשת כתבי אישום. בדו"ח מובאים נתוני המעקב אחר תיקי החקירה במשטרת מחוז ש"י (יהודה ושומרון) בגין עבירות שבוצעו כלפי פלסטינים. לפי הדו"ח, מבין 205 תיקי החקירה שנפתחו בעבירות שבוצעו נגד פלסטינים, רק ב-13 תיקים הוגשו כתבי אישום.

"יש דין" עקב אחר טיפולם של גופי החקירה והתביעה בשלוש קטגוריות עיקריות: עבירות תקיפה, הסגת גבול פלילית, ועבירות פגיעה ברכוש. מתוך 149 תיקי חקירה שנסגרו, 91 נסגרו בעילה של "עבריין לא נודע", 43 בשל "חוסר ראיות", תשעה מסיבה של "אין אשמה פלילית", בחמישה לא ידוע מה הסיבה, ותיק אחד נסגר מחוסר עניין לציבור.

"בדו"ח מסוף 2006 חשפנו את הכשלים והליקויים הרבים שמובילים לכישלון ב-90% מחקירות המשטרה בעבירות אזרחים ישראלים נגד פלסטינים", אמר ליאור יבנה, מנהל המחקר של "יש דין". "העובדה ששיעור הכישלון בחקירות נשמר כפי שהיה, מחייבת את המשטרה ואת הפרקליטות לנקוט צעדים של ממש לתיקון הליקויים שחשפנו מתוך תיקי החקירה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully