וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החיפושים אחרי "ד"ר מוות" נמשכים בצ'ילה

8.7.2008 / 15:42

זוג ציידי נאצים מחפשים את אריברט היים, שהרג מאות עצירים במחנה הריכוז מטהאוזן באוסטריה. המשפחה טוענת כי הוא כבר מת

ציידי נאצים הגיעו אמש (שני) לצ'ילה כחלק מהמצוד אחר ארבירט היים, הידוע בכינוי "דוקטור מוות". היים זכה לכינוי לאחר שהרג מאות עצירים במחנה ריכוז באוסטריה במהלך מלחמת העולם השנייה. ציידי הנאצים מאמינים כי הוא מתחבא בחבל הארץ הפסטורלי פטגוניה.

היים, שהשתמש בגולגולת אדם שכרת את ראשו כמשקולת נייר, הוא פושע המלחמה הנאצי הבכיר ביותר, שנוטים להאמין שעדיין בחיים. משפחתו טוענת כי מת בשנת 1993, אך אם אכן הוא עדיין חי הוא יחגוג השנה את יום הולדתו ה-94.

"אנחנו כאן משום שאנחנו חושבים שכליאתו קרובה, אך עלינו להמשיך בקמפיין שבו פתחנו לפני מספר חודשים", אמר סרג'יו וידר, נציג מרכז שמעון ויזנטל בבואנוס איירס. וידר מלווה את צייד הנאצים אפרים זורוף, שעומד בראש שלוחת המרכז בירושלים. מרכז ויזנטל מציע פרס בסך 450,000 דולר על ראשו של היים, כחלק מניסיון דחיפה שהשיקו לאחרונה לתפוס פושעים נאצים טרם מותם.

נאצים בדרום אמריקה

היים הנו אזרח אוסטרי שהרג מאות עצירים במחנה הריכוז מטהאוזן כשהזריק לליבם דלק או רעל. הוא מסתתר מאז שנת 1962, אז ברח מהמשטרה הגרמנית זמן קצר לפני הוצאתו להורג. כרופא בצבא האס.אס, היים נודע בזכות ניתוחיו, בהם הוציא אברים מחוליו ללא הרדמה. ניצולי שואה זוכרים אותו מתענג על פחד המוות בעיני קורבנותיו. לאחר שהזריק להם רעל, הוא מדד את הזמן שלקח לקורבנותיו למות באמצעות שעון עצר.

מאות נאצים חיפשו מסתור במדינות דרום אמריקה לאחר מלחמת העולם השנייה. רבים התחבאו בארגנטינה הודות למדיניות הדלת הפתוחה של הגנרל חואן דומינגו פרון. אדולף אייכמן, שהובא למשפט בישראל בשנת 1960, ברח והסתתר בארגנטינה מיד לאחר המלחמה. יוזף מנגלה, "מלאך המוות" מאושוויץ, הסתתר בארגנטינה ולאחר מכן חי בפרגוואי, שם נפטר בשנת 1979.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully