וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמיר לתירוש: "אני מפנה את הזבל שהשארת"

פנחס וולף ונעמה טלמור

8.7.2008 / 13:59

דיון מביש בוועדת החינוך על תוכנית ”אופק חדש”. שרת החינוך לח”כ תירוש: ”את הזבל שהשארת מאחורייך, אני צריכה לתקן”. צפו בחילופי הדברים הקשים

ניר לנדאו, מערכת וואלה!

(באדיבות ערוץ הכנסת. עריכת וידאו: ענת ברק)

גן ילדים בוועדת החינוך. חילופי דברים קשים נשמעו היום (שלישי) במהלך דיון בוועדה על הרפורמה בחינוך "אופק חדש". "שרת החינוך כינתה אותי חתיכת חרא", טענה ח"כ רונית תירוש, שכיהנה בעבר כמנכ"לית משרד החינוך תחת השרה לימור לבנת. תמיר הכחישה כי השתמשה בביטוי, אלא אמרה רק כי "את הזבל שהשארת במערכת אני עדיין מפנה". תמיר אף הוסיפה "המרמור האישי שלך לא יכול להיות תוכנית עבודה".

ח"כ מיכאל מלכיאור (העבודה) אמר בתגובה: "אני דוחה בשאט נפש את סגנון הדיון שהתפתח בוועדה. זוהי אינה דרכה של ועדת החינוך בראשותי וזוהי אינה הדוגמה אותה הכנסת צריכה לתת לילדי ישראל באשר לתרבות דיון".

"הרפורמה שחקה את מעמד המורים"

לפני חילופי הדברים הקשים, דנו חברי הוועדה ברפורמה בחינוך. מורים רבים המתנגדים לרפורמה הגיעו לוועדת הכנסת בכדי למחות על מצבם. יעל זילברמן, מורה, פנתה לשרת החינוך ואמרה "אני מרגישה שהכניסה לרפורמה שחקה את מעמדנו, אם דובר על כניסה מסודרת, אז לא כך קורה".

יוסי וסרמן, מזכ"ל הסתדרות המורים, הבטיח כי יתנגד להכריח את המורים להיכנס לרפורמה, "לא ניתן לזה לקרות, ואני פונה לכל מורה שיש לו בעיה שכזו ונטפל בזה נקודתית". עוד הוסיף וסרמן, כי על אף שהוא באופן אישי מזכ"ל ההסתדרות, הוא לא החליט באופן אישי להיות שותף בשינוי פני החינוך בארץ. "ההחלטה היא של מוסדות הסתדרות המורים פה אחד, אנחנו ממשיכים לשפר את הרפורמה ועשינו זאת כבר שלוש פעמים".

בדיון עלה בנוסף נושא השקיפות של הסכם "אופק חדש". לדברי תמיר, "ההסכם מופיע באינטרנט. המורים בבתי הספר שעתידים להיכנס לרפורמה, קיבלו מעטפה אישית מה יהיה מצבם ברפורמה החדשה. וזו פעם ראשונה ששואלים את המורים על עמדתם".

"כל המורים יהיו אקדמיים"

יושב ראש ועדת החינוך, הרב מיכאל מלכיאור (עבודה), קרא למשרד החינוך לחדול מהשימועים אותם הוא מנהל כנגד מספר מורים בעניין "אופק חדש". "אינני חושב שיש צורך בשימוע כזה. זה חלק מהשיח הדמוקרטי שאנו מעודדים". בימים אלו מתקיימים במשרד החינוך שימועים של שני מורים שהחלו לפני כמה חודשים. לטענת המורים, הם קיבלו מכתבים המזמנים אותם לשימועים אלו בעקבות מאבקם כנגד החלת הרפורמה במערכת החינוך.

תמיר הוסיפה בדיון כי למערכת החינוך יש אינטרס ברור שמורה שלא סיים תואר אקדמי לא יישאר במערכת.

רפורמת אופק חדש נחתמה בחודש שעבר בין הסתדרות המורים, משרד החינוך ומשרד האוצר. הסכם שטרם גלוי לעיני הציבור, טומן בחובו שינויים רבים בבתי הספר היסודיים, בכללם תוספת שעות למורים, תוספת שעות פרטניות לתלמידים, העלאת השכר הגלובלי של המורים, אל מול הורדת שכרם לכל שעה. עובדה זו מעוררת את זעמם של חלק מהמורים.

לרפורמה נכנסו השנה 313 בתי ספר, ובשנה הבאה עתידים להכס אליה עוד כ-400 בתי ספר יסודיים, המהווים שליש מכלל בתי הספר היסודיים בארץ. המורים הוותיקים במערכת טוענים להרעת תנאים אל מול צעירים, שמצביעים על שיפור. בתקופה האחרונה התעורר גל מחאה בקרב מורים המתנגדים לרפורמה. לטענתם, הם מושתקים וקולם לא נשמע.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully