וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת האתיקה החליטה: הערה לנתניהו

פנחס וולף

8.7.2008 / 13:31

הוועדה קיבלה את גרסת נתניהו, לפיה הוצאותיו היו מכיסו האישי, אך קבעה כי מימון גורמי חוץ לנסיעתו ללונדון היא בגדר "סטייה מהנהלים"

ועדת האתיקה של הכנסת החליטה היום (שלישי) לרשום הערה ליו"ר האופוזיציה, ח"כ בנימין נתניהו, על התנהלותו בלונדון בזמן מלחמת לבנון השניה. החלטת הוועדה ניתנה בתגובה לקובלנה שהוגשה לוועדה בעקבות תחקיר ערוץ 10.

לפי התחקיר, בני הזוג נתניהו הוציאו 131 אלף שקל במשך שישה וחצי ימים בנסיעתם. ועדת האתיקה בחנה האם ניתן אישור לנסיעה, וביקשה הסברים לגבי מקורות מימון נסיעתו של נתניהו ורעייתו שרה ללונדון.

נתניהו ערך נסיעת הסברה בחו"ל, במסגרת שליחות בזמן המלחמה. לפי הדיווח, ארגון יהודי, שבראשו עומד מיליונר בריטי, שילם את רוב הסכומים. הכנסת שילמה 5,000 שקל עבור כרטיס הטיסה.

בתשובה לקובלנה, אמר נתניהו כי ההוצאות האישיות, כולל התספורות, המסעדה וכרטיסי התיאטרון, היו מכיסו האישי, וכי הצטרפות רעייתו, שרה, לנסיעה היתה בהסכמה עקרונית של ועדת האתיקה.

ועדת האתיקה קיבלה את גרסת נתניהו כי הוצאותיו בוצעו מכיסו הפרטי בלבד. אולם, הוועדה העירה לו על שלא ביקש את אישורה למימון גורמי חוץ לנסיעתו, וקבעה כי מדובר בסטייה מהנהלים, וכי מן הראוי היה שרעייתו תטוס על חשבונו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully