וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשי עוטף עזה לרה"מ: מפקירים אותנו

יהושע בריינר

8.7.2008 / 13:03

במכתב ששלחו לרה"מ דרשו ראשי הרשויות לתקצב מיידית את מיגון היישובים בטווח 4.5 ק"מ מעזה. "ללא מיגון - זו הפקרות של ממש"

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכת וידאו: ארנון מעוז)

ראשי הרשויות המקומיות בעוטף עזה שלחו הבוקר (שלישי) מכתב חריף לראש הממשלה אהוד אולמרט, בו הם דורשים לתקצב באופן מיידי ולמגן את כל היישובים בטווח של ארבע וחצי קילומטר מגדר המערכת. המכתב נשלח בתגובה להחלטה של מנכ"ל משרד ראש הממשלה רענן דינור, שבה הוא כותב כי אין לממשלה כוונה לתקצב את מיגון כלל היישובים, אלא רק את חלקם הקטן, כפי שנקבע בהחלטת הממשלה מפברואר האחרון.

"אנו חרדים מההתפתחויות הקשות הנובעות מהתקפות המרגמות על יישובינו", הם כותבים, "בלי קשר להכרעות המדיניות והצבאיות שעומדות על הפרק, אנו תובעים ממך להשלים את התוכנית העקרונית שקיבלה הממשלה למגן את כל הדירות במרחק של 4.5 ק"מ מהגבול".

ראשי המועצות דורשים כי הממשלה תתכנס בתוך זמן קצר על מנת לאשר את התקצוב הנוסף, ולסיים את תהליך המיגון עד סוף 2009. "מציאות שבה מתקיים ירי של כלי נשק מדויק ללא התרעה או מיגון היא הפקרות של ממש", כך נכתב.

על המכתב חתומים חמשת ראשי הרשויות בעוטף עזה, בהם גם ראש עיריית שדרות אלי מויאל וראש המועצה האזורית שער הנגב אלון שוסטר, שבתחומו נמצא בין השאר גם הישוב כפר עזה.

"מי שלא מבין את משמעות הערכות המצב הקשות של פיקוד דרום ומתנכר לתחושת הפחד של אמהות בקיבוץ כפר עזה לא ראוי לעמוד בצומת קבלת החלטות מרכזית בעת הזו", אמר שוסטר. העתקים מהמכתב נשלחו גם לרמטכ"ל גבי אשכנזי וכן לאלוף פיקוד הדרום יואב גלנט ואלוף פיקוד העורף יאיר גולן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully