וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפריקה מתנגדת לסנקציות על זימבבואה

8.7.2008 / 12:45

למנהיגי מדינות הג'י 8 הועברו מסרים כי סנקציות עלולות לדרדר את זימבבואה למלחמת אזרחים. האם יחלו שיחות בין הממשלה לאופוזיציה?

התקשורת בזימבבואה דיווחה היום (שלישי) כי נשיא זימבבואה רוברט מוגאבה יחדש את השיחות עם האופוזיציה כדי לפתור את המשבר הפוליטי. האופוזיציה, מצדה, הכחישה את הדיווחים.

שר המשפטים בזימבבואה, פטריק צ'ינאמסה, אמר לעיתון מקומי כי מפלגת האופוזיציה לשינוי דמוקרטי (MDC) הסכימה לחידוש השיחות עם מפלגת השלטון בתיווך נשיא דרום אפריקה, תאבו מבקי. צ'ינאמסה לא ציין פרטים לגבי מתי והיכן יחודשו המגעים.

מזכ"ל האופוזיציה, טנדאי ביטי, שמואשם בבגידה ושוחרר בערבות, סירב לאשר או לשלול את הדיווח. מנהיג ה-MDC מורגן צ'נגראי אמר בעבר כי לא ישתתף בשיחות המשא ומתן עד שממשלת מוגאבה תפסיק את האלימות כנגד מתנגדי השלטון, ותקבל את ניצחון האופוזיציה בבחירות שנערכו בסוף חודש מרץ. צ'נגראי אמנם זכה בבחירות, אך לא ברוב מספיק בשביל לכהן כנשיא, וזאת על רקע האשמות של ניסיון ממשלתי להטות את התוצאות. מוגאבה זכה בסיבוב הבחירות השני אותו החרימו האופוזיציה ואיתה מרבית מדינות העולם.

צ'נגראי סירב להיפגש בשבת עם מוגאבה ומבקי, אחד מתומכיו היחידים של נשיא זימבבואה באפריקה, בטענה שפגישה כזו תיתן לגיטימציה לסיבוב הבחירות השני. הוא הוסיף קרא למדינות אפריקה להחרים את שלטון מוגאבה.

אפריקה מתנגדת לסנקציות

במסגרת פסגת ה-G8 שמתקיימת ביפן, העבירו מנהיגים אפריקאים מסרים למנהיגי המדינות העשירות בתבל לפיהם הם מתנגדים להטלת סנקציות על זימבבואה. "אמרתי להם שסנקציות לא יחליפו את המשטר", אמר נשיא סנגל עבדוליה וודה לסוכנות הידיעות הצרפתית.

ראש ממשלת בריטניה גורדון בראון אמר היום ביפן כי שמונה המדינות קוראות לקהילה הבינלאומית לפעול נגד ממשלתו של מוגאבה, והוסיף כי יטילו סנקציות כלכליות על המדינה ואישיות על אלו הלוקחים חלק באלימות הפוליטית.

מבקי עצמו, כך נטען, הזהיר את ראשי הג'י 8 כי סנקציות של האו"ם, מהלך אותו דוחפות ארה"ב ובריטניה, עלולות לדרדר את המדינה הדרום אפריקאית לכדי מלחמת אזרחים. נשיא טנזניה, שגם עומד בראש איחוד מדינות אפריקה, ג'קיאה קיקווטה, אמר כי המנהיגים האפריקאים מעדיפים ליישם איזושהי תוכנית לחלוקת הכוח בזימבבואה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully