וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אם נותקף - תל אביב תהיה המטרה"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

8.7.2008 / 11:40

עוזרו של המנהיג הדתי האירני האייתולה חמינאי, איים לתקוף גם אוניות אמריקאיות. "אי אפשר להתמודד עם מאמיני הג'יהאד"

"אם נותקף בגלל תוכנית הגרעין מטרתנו הראשונה תהיה תל אביב וספינות אמריקאיות במפרץ הפרסי", כך אמר הבוקר (שלישי) עלי שיראזי, עוזר של מנהיגה הרוחני של אירן, האייתולה חמינאי, בנאום שנשא בפני משמרות המהפכה, כך דווח בסוכנות ידיעות של סטודנטים באירן.

שיראזי הוסיף בנאומו כי "הכדור הראשון שתירה ארצות הברית, יוביל לשריפה עד הייסוד של יעדיה ברחבי העולם". לטענתו, ישראל דוחקת בבכירים בבית הלבן לתקוף בארצו. "אם הם יבצעו מעשה טיפשי מסוג זה, תל אביב וכלי השיט יהיו היעדים הראשונים שישרפו".

שיראזי מוגדר כאיש דת בדרגת ביניים המייעץ לאייתולה חימנאי, ומשמש כשליחו בפני משמרות המהפכה. "האומה האירנית לעולם לא תסכים לבריונות", הוסיף, "אנחנו אומה של מאמינים בג'יהאד ובמות קודשים, אף צבא בעולם לא יכול להתמודד עם זה". דובר משרד החוץ אריה מקל סירב להגיב לדיווחים.

אימונים במפרץ הפרסי

בתוך כך, דווח כי משמרות המהפכה האירניים פתחו אמש (שני) בתמרונים צבאיים בהשתתפות כוחות אוויריים, ימיים ובליסטיים. סוכנויות הידיעות האירניות "פארס" ו-"מהר" דיווחו כי התמרונים יארכו מספר ימים. לא נמסר היכן מתקיים התרגיל אולם הכוחות האירניים נוהגים לקיים את התמרונים שלהם במפרץ הפרסי.

לפי הדיווחים, שלוש יחידות מחיל האוויר ומחיל הים, השייכות למשמרות המהפכה האירניים פתחו בתמרונים על מנת לשפר את יכולותיהן ההגנתיות ואת מוכנותו של הצבא.

התמרונים מתבצעים בתגובה להודעת חיל הים האמריקאי אתמול לפיה בכוונתו לקיים תמרונים צבאיים במפרץ הפרסי בימים הקרובים במטרה "לשפר את יכולות ההגנה על התשתית הימית, כגון מתקני הנפט והגז".

בתקופה האחרונה מתרבים הדיווחים על מתקפה אפשרית של ארצות הברית על מתקני הגרעין באירן. כלי התקשורת בארצות הברית דיווחו באחרונה כי חיל האוויר הישראלי קיים מספר תרגילים לקראת מתקפה אפשרית על מתקני הגרעין האירניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully