וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל הסיר את העוצר מהכפר ניעלין

יהושע בריינר

8.7.2008 / 10:08

העוצר הוטל בעקבות ההפגנות נגד בניית גדר ההפרדה בסוף השבוע. ראש הכפר: "נשאר רק לבחון את הנזק שהשאירו החיילים מאחוריהם"

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

צה"ל הסיר הבוקר (שלישי) את העוצר שהוטל שלשום על הכפר ניעלין, בעקבות ההפגנות נגד הקמת גדר ההפרדה על אדמות הכפר. לטענת צה"ל, המפגינים נהגו באלימות באזור תוואי גדר הביטחון, והפרו צו שטח צבאי סגור.

הסרת העוצר התאפשרה לאחר שאתמול נפגשו נציגי צה"ל והמנהל האזרחי עם ראשי הכפר במטרה להרגיע את הרוחות ולהוריד את רמת החיכוך בין צה"ל לתושבים בכפר. "המצב שבו צה"ל מבצע כתר ועוצר על הכפר הוא מצב קיצון אליו הגענו", אמר גורם צבאי לוואלה! חדשות. בפגישה הבהירו גורמי צה"ל להנהגת הכפר כי אין בכוונתם להפסיק את עבודות לבניית גדר המערכת.

הבוקר התחדשו העבודות להכשרת תוואי הגדר, ובינתים לא נרשמו כל הפרעות לעבודות. ראש הכפר איימן נאפי אישר את הדיווח, והוסיף כי החיילים לא נראו בשטח הכפר הבוקר. "כעת נשאר לבחון את הנזק שהשאירו החיילים מאחוריהם", הוסיף.

"החיילים היו מאוד אגרסיביים"

במהלך העוצר על הכפר אתמול, ניסו פעילי שמאל זרים להעביר אוכל וציוד חיוני לתוך הכפר, אך נעצרו על ידי חיילי צה"ל. "ברגע שהתקרבנו, החיילים ירו לעברנו גז מדמיע ורימוני הלם, ואי אפשר היה להתקרב", סיפר אוסקר יוהנסון, פעיל חברתי משבדיה. "החיילים היו מאוד אגרסיביים".

שלשום נפצע שוטר מג"ב באורח קל מיידוי אבנים בהפגנות בכפר. הפלסטינים דיווחו כי בהפגנות נפצעו קל תשעה מפגינים מפגיעת כדורי גומי. אדם נוסף לקה בהתקף לב, ככל הנראה, לאחר ששאף גז מדמיע.

בסוף השבוע ניזוקו שני כלי רכב הנדסיים של צה"ל במהלך ההפגנות. שני ישראלים שעבדו במקום נפצעו באורח קל מיידוי אבנים. כוחות הביטחון הקפידו להשתמש באמצעים לפיזור הפגנות באזור, אך לפני כשבועיים דווח כי השתמשו אף באש חיה. לטענת המפגינים באזור, בהם פעילי שמאל רבים, התוואי נועד להפקיע את אדמות הכפר לטובת בניית בית עלמין בהתנחלות חשמונאים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully