וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המגעים לעסקת שליט יחודשו היום במצרים

יהושע בריינר, פנחס וולף וניר יהב

8.7.2008 / 8:56

משלחת חמאס יצאה למצרים לדון בהסכם הרגיעה. לבקשת ראש המודיעין המצרי, החליט שר הביטחון לפתוח את המעברים לרצועה

משלחת חמאס תגיע היום (שלישי) לקהיר לחדש את המגעים לגיבוש עסקת שליט. מקורות מצריים מסרו לעיתון "אל-קודס אל-ערבי" היוצא לאור בלונדון, כי המשלחת, הכוללת את סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק, ואת חבר הלשכה המדינית מוחמד נסר, ייפגשו עם ראש המודיעין המצרי עמר סלימאן.

העיתון המצרי "אל-אהראם" מדווח כי המשלחת כוללת גם את בכירי חמאס בעזה, מחמוד א-זהאר, חליל אל-חיה וג'מאל האשם. המשלחת אמורה לדון גם בהסכם הרגיעה עם ישראל, ולפי דיווח של מקור בממשלת מצרים, הארגון הפלסטיני יעביר למצרים תלונה על כך שישראל אינה ממלאת אחר מחויבויותיה לרגיעה.

בתוך כך, נענה הבוקר שר הביטחון אהוד ברק לבקשה מיוחדת של ראש המודיעין המצרי עמר סולימאן, לפתוח את מעברי הגבול בעזה היום בשעות הצהריים. אתמול הורה ברק לסגור את כל מעברי הסחורות לרצועה בעקבות ירי פצצת מרגמה לעבר מערב הנגב.

"חמאס יתלונן על הפרת הרגיעה"

מאז נכנס לתוקפו הסכם הרגיעה, הורה ברק שלוש פעמים על סגירת המעברים בשל ירי לעבר מערב הנגב. בתחילת השבוע נסגרו המעברים בשל ירי פצצת מרגמה לעבר מערב הנגב. עם זאת, יום לאחר סגירת המעברים הורה ברק על פתיחתם מחדש ואף התיר להכניס לראשונה חומרי בניין לרצועה.

עם זאת, לדברי מקור מצרי, חמאס מתכוון להתלונן היום בפני המצרים, כי במשך עשרים ימי הרגיעה ישראל לא הכניסה כמות מספקת של סחורות לרצועת עזה ואינה מאפשרת את הפעלתו של מעבר רפיח. אתמול אמר ראש ממשלת חמאס איסמעיל הניה כי ארגונו נמצא בקשר מתמיד עם המצרים בנוגע להפרות הישראליות של הרגיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully