וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנות השירות הלאומי בדרך לפיקוד העורף

יהושע בריינר

8.7.2008 / 6:31

לפי יוזמה חדשה, הפיקוד יגייס לשורותיו את הבנות במצבי חירום. "הן לא יחפרו שוחות, אלא יסייעו בהדרכת האוכלוסייה"

אחרי שהצליח להקים גדוד חרדי ולגייס את חיילי יחידות ההסדר, צה"ל עשוי לצרף לשורותיו גם את בנות השירות הלאומי. לפי יוזמה של אלוף פיקוד העורף יאיר גולן, במסגרת הקמת מערך הג"א (התגוננות אזרחית), יגייס אליו הפיקוד את בנות השירות במצבי חירום. בשבועות האחרונים נפגש אלוף הפיקוד עם נציגי מערך השירות הלאומי בניסיון לקדם את היוזמה.

"אין כוונה להעלות את הבנות על מדים, אבל הן יהיו כפופות לפיקוד", אמר ראש מחלקת אוכלוסייה בפיקוד העורף, אל"מ חיליק סופר. "צריך לזכור", הוסיף, "שבמצבי חירום יזדקק פיקוד העורף לכמה שיותר מתנדבים שיסייעו לאוכלוסיות המקומיות, והמטרה היא לרתום את 12,000 בנות השירות לטובת הקהילות".

לדברי סופר, במסגרת הקמת מערך ההג"א, הבנות צפויות לסייע בהדרכת האוכלוסייה ולהגיש עזרה לאזרחים. הוא הדגיש, כי אין לא צפויות "למלא שקי חול או לחפור שוחות". עוד אמר, שבימים אלה נבחן ההיבט המשפטי של היוזמה, שכן חלק גדול מהבנות בשירות הלאומי נמצאות במערך, משום שלא רצו לשרת בצה"ל מסיבות שונות.

נוסף על הבנות, יצטרפו למערך גם אנשי ארגון זק"א (זיהוי קורבנות אסון), שיפעלו בעיקר בקרב האוכלוסיה החרדית. חלק מאנשי הארגון כבר עברו הכשרות בפיקוד. כמו כן, צפויים להצטרף להג"א חברי ארגון גמלאי צה"ל "צוות", שיתדרכו את האוכלוסיות באזור מגוריהם בשעת חירום.

מכינים עלונים צנועים

בתוך כך, פיקוד העורף צפוי להגביר את מאמציו לתדרוך אזרחים לאפשרות של מתקפת טילים על ישראל. בפיקוד הוחלט, כי בשנה הקרובה יתמקדו התדרוכים באוכלוסייה החרדית. בשל הרגישות הדתית, חיילות המשרתות כמדריכות אוכלוסיה לשעת חירום לא ייכנסו לכיתות הלימוד. במקום זאת אנשי הפיקוד יעבירו את ההנחיות למורים ולרבנים בבתי הספר לתלמוד תורה ובישיבות, ואלה יעבירו אותן לתלמידים. בנוסף, בימים האלה עוברים העלונים של הפיקוד ביקורת קפדנית, במסגרתה מצונזרים תכנים בעלי אופי חלוני ותמונות 'לא צנועות', בהן נראות חיילות או נשים עם מכנסיים.

"האוכלוסיה החרדית היא גדולה מאוד, וחשוב שגם הם היא תדע כיצד לנהוג בשעת חירום", אמר אל"מ סופר. "יחד עם זאת", הוסיף, "מדובר באוכלוסייה שהולכת אחרי רבניה, ולכן שיתוף הפעולה עימם קל יותר. מכיוון שזו קבוצה סגורה יחסית, צריך לדעת מהי הדרך הנכונה להגיע אליהם". בשבוע שעבר ביקרו בכירי פיקוד העורף בבית המדרש של ישיבת פונוביז' בבני ברק, שם נפגשו עם ראשי הישיבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully