וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

34 שנים בכלא נגזרו על שכיר חרב בריטי

טלי גולדשטין

7.7.2008 / 20:09

סיימון מאן נעצר ב-2004 בחשד למעורבות בניסיון ההפיכה בגינאה המשוונית. האשים את מארק תאצ'ר, בנה של מרגרט, במעורבות

סיימון מאן, שכיר החרב ולוחם קומנדו הבריטי לשעבר, קיבל היום (שני) גזר דין של 34 שנים וארבעה חודשים בכלא על ידי בית המשפט בגינאה המשוונית, כך מדווחים כלי התקשורת בבריטניה.

בחודש שעבר עמד מאן למשפט בבירה מלאבו לאחר שהודה בקשירת קשר להפיל את השלטון במדינה. מאן, בן ה-56, הביע רגשות חרטה על מעורבותו בניסיון ההפיכה, אך טען שהיו לו שותפים חשובים במזימה, בהם גם סר מארק תאצ'ר, בנה של ראש ממשלת בריטניה לשעבר מרגרט תאצ'ר. הלה הודה במימון שלא במודע של מטוס ששימש את זוממי ההפיכה. עונשו הסתכם בארבע שנים על תנאי ובקנס של 265 אלף לירות שטרלינג.

הפרשה נחשפה ב-7 במרץ 2004, אז עיכבה משטרת זימבבואה מטוס חכור שהגיע להרארה הבירה מדרום אפריקה, ועצרה 70 מנוסעיו - לרבות מאן - רובם בעלי אזרחות דרום אפריקאית.

העצורים טענו כי נשכרו בידי חברה לייעוץ ביטחוני כדי לאבטח מכרה יהלומים בקונגו. ואולם, כעבור ימים אחדים הודיעה ממשלת גיניאה המשוונית שעצרה 20 בני אדם, רובם ארמנים ודרום אפריקאים, ששימשו חיל חלוץ לכוח שנעצר בהרארה. לפי ההודעה, שתי הקבוצות שיתפו פעולה, ועמדו להפיל את משטרו של נשיא גיניאה המשוונית, תאודורו אוביאנג נגואמה מבאסוגו.

מבאסוגו שלט בגינאה המשוונית מאז דודו הודח בהפיכה ב-1979. הוא גרף רווחי הון מקידוחי נפט. גינאה המשוונית היא יצרנית הנפט השלישית בגודלה באפריקה, אך חלק גדול של האוכלוסייה עדיין סובל מעוני. משטרו של מבאסוגו מואשם במדיניות של הפרת זכויות האדם מהנוראיות ביותר באפריקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully