וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפוליגרף קבע: קצב קיים יחסי מין עם א'

נתיב נחמני

7.7.2008 / 20:02

א' מבית הנשיא נמצאה דוברת אמת כשנשאלה האם הנשיא לשעבר קיים עמה יחסי מין מלאים. קצב הכחיש בעבר קיומם של יחסים כאלה

בבדיקת פוליגרף שעברה המתלוננת הראשונה נגד הנשיא לשעבר משה קצב - א' מבית הנשיא - נקבע כי היא קיימה יחסי מין עם הנשיא קצב. הבדיקה נחשפה היום כאשר עורכי דינה של א' הגישו את חוות הדעת של מכון הפוליגרף לבג"ץ במסגרת בקשה לדון מחדש בעניינה, ולערוך עימות בינה ובין הנשיא. הנשיא לשעבר משה קצב טען לכל אורך הדרך כי לא קיים יחסי מין עם אף אחת מהמתלוננות נגדו.

חוות הדעת הוזמנה על ידי עורך דינה אלדד יניב, ונכתב בה כי בבדיקה שבוצעה לפני מספר ימים נשאלה א' האם קיימה יחסי מין מלאים עם קצב. א' השיבה בחיוב ועל פי הבדיקה, היא נמצאה דוברת אמת. זוהי בדיקתה השנייה של א'.

כזכור, קצב חזר בו לפני מספר חודשים מעסקת הטיעון עם פרקליטות המדינה, לפיה הוא הואשם בהטרדה מינית ובמעשה מגונה בשתי נשים שעבדו תחתיו. במסגרת עסקת הטיעון אמור היה להיגזר על קצב עונש מאסר על תנאי וקנס כספי. "אני רוצה להיאבק על חפותי. אני רוצה לשים סוף לרדיפה, להיאבק כדי שהאמת תצא לאור. אני בוחר בדרך הקשה, ואני יודע מה המשמעויות", אמר קצב כשהודיע על ביטול עסקת הטיעון.

העתירה: לקיים עימות

א' מבית הנשיא עתרה לבג"ץ בדרישה שיורה ליועץ המשפטי לממשלה לנמק מדוע לא יורה למשטרה לקיים עימות בינה לבין הנשיא לשעבר משה קצב. לדבריה, "הגשת העתירה מתבקשת נוכח שינוי הנסיבות המהותי שחל בעניין, ובמיוחד חזרתו של קצב מהסדר הטיעון שאליו הגיע עם היועץ המשפטי".

לטענת א', לפי פרסומים שמקורם בלשכת היועץ המשפטי ובפרקליטות, בעקבות ביטול הסדר הטיעון החומר שבתיק החקירה ישוב וייבחן, וצפויות להיערך השלמות חקירה לקראת הגשת כתב האישום החדש. לדבריה, "קביעה כי תלונה בעבירה כזאת היא מסופקת מבלי שלמתלוננת התאפשר להתעמת עם החשוד אינה אנושית".

בעתירה ציינה א' כי "במקרים רבים נזקקות קורבנות של עבירות מין לתעצומות נפש כדי להעז ולהתלונן, לחשוף בפני המשטרה ובית-המשפט פרטים שאין אינטימיים מהם, ולא-כל-שכן לבקש להתעמת עם תוקפן. רק בנסיבות נדירות – שמקרה זה רחוק מלהימנות עמן – רשאית המשטרה להתעלם מבקשה כזאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully