וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתווך הגרמני אינו שבע רצון מדו"ח ארד

פנחס וולף וניר יהב

7.7.2008 / 21:23

לשכת ראש הממשלה אישרה היום כי עסקת השבויים נחתמה באופן רשמי. הדו"ח בנושא רון ארד צפוי להגיע לישראל עד סוף השבוע

המתווך הגרמני איננו שבע רצון מדו"ח החיזבאללה בעניין הנווט הנעדר רון ארד. כך דווח הערב (שני) בערוץ 1. הממונה על המשא ומתן מצד ישראל, עופר דקל חתם היום על הסכם חילופי השבויים בשם ממשלת ישראל עם נציג האו"ם. ואולם, על פי הפירסום, המתווך הגרמני לא היה מרוצה מהדו"ח של החיזבאללה בדבר רון ארד.

המתווך הגיש סבב שאלות נוסף לחיזבאללה, שאמור להעשיר ולבאר את הדו"ח. עד סוף השבוע צפוי להגיע הדו"ח הסופי, ועם קבלת הממצאים תתכנס הממשלה. הממשלה תבחן את הפרטים על רון ארד, ותחליט על השלב הבא בעסקה בו אמורים להשתחרר מספר אסירים פלסטינים.

לשכת ראש הממשלה אהוד אולמרט אישרה הערב כי עסקת חילופי השבויים עם חיזבאללה נחתמה באופן רשמי. מהלשכה נמסר כי "המשך הביצוע מותנה בקיום מספר מרכיבים שלא יפורטו. הדו"ח הסופי בעניין רון ארד טרם התקבל. ישראל תקבל אותו לאחר שיסתיים תהליך של הבהרות בין שליח האו"ם לנציג החיזבאללה. ביצוע העסקה יחל לאחר שישראל תקבל לידה את הדו"ח הסופי ובהתאם להחלטת הממשלה. לאחר קבלת הדו"ח ראש הממשלה יקיים ישיבת ממשלה לדון בהמשך העסקה".

הממונה מטעם ראש הממשלה על המשא ומתן לחילופי שבויים עופר דקל יצא אמש לאירופה, כדי לקבל מחיזבאללה מידע בעניין ארד. לפי התוכנית, דקל יפגש עם המתווך הגרמני בעיסקה ויקבל לידיו את הדו"ח שהכין חיזבאללה בנושא. בתמורה צפויה ישראל למסור דו"ח על ארבעה דיפלומטים אירנים שנעלמו בלבנון.

העיתון הלבנוני "א-ספיר" דיווח כי העסקה תצא לפועל בעוד כשבוע ובשלב ראשון יחזיר חיזבאללה לישראל את שני החיילים החטופים, אלדד רגב ואהוד גולדווסר, וכן חלקי גופות של חיילי צה"ל שנהרגו במלחמת לבנון השנייה. בשלב שני תשחרר ישראל את האסיר הלבנוני סמיר קונטאר וארבעה אסירים נוספים – מוחמד סרור, חוסיין סלימאן, מאהר כוראני וחדר זידאן. בשלב מאוחר יותר תעביר ישראל לחיזבאללה גופות נוספות.

מזכ"ל החיזבאללה חסן נסראללה אמר בשבוע שעבר כי "אחרי העסקה האחרונה פעלנו באופן רציני וחסר תקדים כדי לגלות היכן רון ארד. בדקנו עם אנשים, לקחנו עדויות, עשינו בדיקות בשטח, אספנו מסמכים והגענו למסקנה ברורה בנושא". הוא הוסיף כי אינו רוצה "להודיע על כך כעת אבל אנחנו נעביר הכל בדו"ח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully