וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל עיכוב במשפט: רק שנתיים מאסר לאנס

קובי מנדל

7.7.2008 / 18:34

כתב האישום הוגש חמש שנים לאחר ביצוע העבירה. "אלמלא הדחייה היינו גוזרים על הנאשם עונש מאסר כבד יותר", אמרו השופטים

בית המשפט המחוזי בחיפה, גזר אחר הצהרים (שני) שנתיים מאסר מאסר בפועל על אריאל בן ארי, לשעבר סטודנט בטכניון, שהורשע באונס, בכליאת שווא ומעשים מגונים בחברתו לשעבר, גם היא סטודנטית בטכניון לפני שבע שנים. כמו כן נגזרו על בן ארי שנתיים מאסר על תנאי ותשלום פיצוי למתלוננת בסך 50,000 שקלים. השופטים ציינו כי אלמלא הדחייה בהגשת כתב האישום היו גוזרים על הנאשם עונש מאסר כבד יותר.

על פי גזר הדין התקשה הנאשם לקבל את הפרידה מהמתלוננת, שהייתה חברתו למשך תקופה של כשלושה חודשים. הנאשם הטריד אותה טלפונית, הציק לה במפגשיהם האקראיים בטכניון והפציר בה לחדש עמו את הקשר, כל זאת למורת רוחה.

בידי הנאשם היה מסמך של המתלוננת, וכאשר היא דרשה לקבל אותו בחזרה, דרש ממנה אותה לחדרו שבמעונות הסטודנטים. המתלוננת ביקשה להמתין מחוץ לדירה ושהנאשם יוריד לה את התעודה. אך הוא הפציר בה לעלות לסלון הדירה, לדבריו על מנת שייתן לה את התעודה. בתוך דירתו הנאשם תפס אותה, חיבק ונישק אותה בניגוד לרצונה. היא דחפה אותו, אמרה לו שאינה רוצה שיגע בה ויצאה מן הדירה.

כשהגיעה לחניון הסמוך, הגיח הנאשם והחל לגעת שוב בנאשמת, היא הפסיקה את מעשיו ובתגובה לקח הנאשם את תיקה, בו היה כסף רב וברח מהמקום. המתלוננת רדפה אחרי הנאשם עד לחדרו שם אנס הנאשם את המתלוננת.

ביקורת על הפרקליטות

השופטים במשפט ציינו את חומרת המעשה, אך הוסיפו כי יש להביא בחשבון גם את נסיבותיו האישיות של הנאשם ומתן משקל לנושא הדחייה. המעשים בהם הורשע בוצעו ב-12.11.01 , הנאשם נעצר ל-24 שעות, נחקר פעם אחת בלבד ושוחרר, וכתב האישום הוגש רק ב- 2006.

השופטים אילן שיף, יצחק עמית וחני הורוביץ מתחו ביקורת על הפרקליטות בשל הדחייה בהגשת כתב האישום וציינו כי "החומר שנדרש להגשת כתב אישום היה מונח במשרדי הפרקליטות כאבן שאין לה הופכין. משך שנים, הייתה תלויה מעל ראשו של הנאשם להב החרב המתהפכת, על המתח, הסבל הנפשי וחוסר הוודאות שנגרמו לו ולמשפחתו על כל הכרוך בכך.

"הנאשם הידרדר בלימודיו, מצבו הנפשי הלך והורע ולדבריו ולדברי מקורביו, הפך לשבר כלי". הם ציינו כי אלמלא הדחייה החמורה בהגשת כתב האישום היו גוזרים על הנאשם עונש חמור בהרבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully