וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"העבודה מפרה את ההסכמים איתנו כל יום"

פנחס וולף

7.7.2008 / 17:17

ראש הממשלה אולמרט אמר את הדברים בישיבת סיעת קדימה בכנסת. לטענתו אסור לקדימה להתרגש "מול כוח זניח כל כך בציבור"

ראש הממשלה אהוד אולמרט עקץ היום (שני) את מפלגת העבודה ובכירים בקדימה, הדוחקים בו לקבוע תאריך לבחירות הפנימיות במפלגה. לדברי אולמרט "יש הסכם ואותו נכבד, אך מה הבהלה? מה הוויברציות?". בישיבת סיעת קדימה בכנסת אמר אולמרט כי הנחה את יו"ר ועדת ההיגוי ח"כ צחי הנגבי ואת יו"ר מועצת קדימה מאיר ניצן לפעול לשינוי התקנון והקדמת הפריימריז.

אולמרט המשיך ואמר כי "מפלגת העבודה אינה בדיוק המפלגה שמקיימת ומכבדת הסכמים". לטענתו, "כל יום היא מפרה הסכמים איתנו הם האחרונים שיכולים לבוא אלינו בטענות". אולמרט הוסיף כי המפלגה צריכה לפעול מתוך כבוד עצמי. הוא הוסיף לעקוץ את מפלגת העבודה ואמר כי אסור לקדימה להתרגש "מול כוח זניח כל כך בציבור".

דברי אולמרט נאמרו בתגובה לתסיסה שנרשמה בישיבת הסיעה. יו"ר מועצת קדימה מאיר ניצן, שהיה מהוגי ההסכם עם מפלגת העבודה, איים לעזוב את הישיבה לאחר שראה שהתהליכים לא מתנהלים כפי שרצה, וטרם פורסם סדר היום לפגישת מועצת קדימה ביום חמישי הקרוב, התאריך האחרון לקביעת הפריימריז על פי ההסכם עם העבודה. "אני לא רוצה שנתחיל להיראות לא הוגנים", אמר ניצן, "אי אפשר לכנס מועצה ללא סדר יום".

"רובנו בסדר כל הזמן"

שרת החוץ ציפי לבני אמרה בישיבה כי "לא צריך למרוח את ישיבות הסיעה ובכל פעם לאשר סעיף אחר". לטענתה, "הסיעה הייתה צריכה לאשר את הדברים לפני כן, ואנחנו צריכים לצאת עם הסכמות". לבני, המצדדת בכך שיו"ר המפלגה שיבחר בבחירות המקדימות יהיה גם מועמד המפלגה לבחירות הכלליות הוסיפה,
כי "צריך לכנס ישיבת מועצה אחת ולהחליט האם הפריימריז יהיו עד הבחירות הבאות, או שמא לקראת הבחירות הבאות יהיו פריימריז נוספים".

אולמרט הגיב לדברי לבני ואמר, כי "אם יש פריימריז ואחרי שלושה חודשים בחירות זה דבר אחד, אולם אם יש פריימריז והבחירות יתקיימו רק שנתיים וחצי לאחר מכן זה דבר אחר". אולמרט הוסיף, כי "אנחנו לא צריכים להראות לכולם שאנחנו מתנהגים בסדר, רובנו מתנהגים בסדר כל הזמן". לטענו, כי ההחלטות צריכות להיות מעוגנות בתקנון "של מפלגה שמכבדת את עצמה".

בישיבת הסיעה הוחלט שמפקד הבוחרים ייסגר בסוף החודש. בישיבה הודיע יו"ר ועדת ההיגוי הנגבי כי בישיבת המועצה ביום חמישי יחליטו על סגירת ספר הבוחרים ועל אישור ההסכם עם העבודה. סבב הפריימריז הראשון בקדימה צפוי להתקיים עד ה-18 בספטמבר, והסבב השני יתקיים ב-25 בספטמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully