וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אבו מאזן לא נפגש עם משעל בגלל ארה"ב"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

7.7.2008 / 16:50

בחמאס טוענים כי יו"ר הרשות סירב להיפגש עם יו"ר הזרוע המדינית של ארגונם בשל דרישת רייס. דן עם מזכ"ל הג'יהאד ברגיעה

יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן נפגש היום (שני) בדמשק עם מזכ"ל הג'יהאד האיסלמי, רמדאן שלח. יחד עם זאת, למרות המאמצים הסוריים, אבו מאזן לא נפגש עם ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל.

בכיר חמאס מוחמד נזאל אמר כי ארצות הברית היא זו שמנעה מאבו מאזן להיפגש עם משעל. "הסיבה שבגללה אבו מאזן לא נפגש עם משעל היא וטו אמריקאי שנתנה מזכירת המדינה האמריקאית קונדוליזה רייס ליושב ראש הרשות. כל הסיבות שנתן אבו מאזן לא להיפגש עם חאלד משעל אינן אלא תירוצים בלבד", ציין.

לפי הדיווח, במהלך פגישתם הציג אבו מאזן לרמדאן שלח את יוזמת הפיוס הלאומי שלו ודן עימו במצב ברשות הפלסטינית. בנוסף דנו השניים בהסכם הרגיעה עם ישראל ובצורך למלא אחריו. שלח הביע בפני אבו מאזן את תמיכתו בדיאלוג רציני בין פתח לחמאס לסיום המשבר, אולם ציין כי "יש לטפל בכל הפרטים לפני חידוש הדיאלוג". שלח אמר עוד כי יש צורך בערבויות ערביות להצלחת הדיאלוג.

אתמול בלילה נפגש אבו מאזן עם מזכ"ל החזית הדמוקרטית, נאיף חוואתמה, ועם בכיר החזית העממית, מאהר א-טהאר. לפני כן נפגש יושב ראש הרשות עם נשיא סוריה בשאר אסד ודן עימו במשא ומתן הפלסטיני והסורי המתנהל עם ישראל. בנוסף דנו השניים בקריאתו של המנהיג הפלסטיני לדיאלוג בין חמאס לפתח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully