וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ר"ע צפת: "מאיימים עלי והמשטרה לא פועלת"

נתיב נחמני

7.7.2008 / 16:03

לדברי ישי מימון, אדם המעורער בנפשו מאיים עליו ועל משפחתו. "אני מבין שדיכטר עסוק בפריימריז, אבל הוא צריך להתעורר"

ראש עיריית צפת ישי מימון זועם על המשטרה. במשך כשנתיים הוא מוטרד וסופג איומים על חייו מתושב העיר, שלטענת המשטרה ידוע כמעורער בנפשו, אך כל התלונות שהגיש עד היום נסגרו בטענה ש"החשוד אינו בר עונשין". למרות הוכחות חותכות, בכל פעם לאחר שהחשוד נעצר הוא משוחרר זמן קצר לאחר מכן וחוזר להטריד את ראש העיר.

היום בלילה (שני) החשוד שוב הגיע לביתו של ראש העיר וניפץ את שמשות רכבו. שני בניו של מימון הצליחו להחזיק אותו עד לבוא המשטרה. היום הוא הובא לבית משפט השלום בעיר להארכת מעצרו, אך מימון צופה כי אם לא ינקטו נגדו צעדים מחמירים הוא ישוב לאיים על חייו בקרוב, כפי שעשה פעמים רבות בעבר. לדבריו, אפילו כשנעצר היום, צעק אליו החשוד מתוך הניידת שיחסל אותו באמצעות רימון.

"ההתנהלות של המשטרה כושלת ולא רצינית", אמר מימון לוואלה! חדשות, "לאחר שבכל פעם נמסר לי שהתיקים נגדו נסגרים, פניתי למפקד משטרת צפת בבקשה דחופה שיפעל בנושא". בהודעה שהעביר למפקד המשטרה לפני כשנה, אותה מיען גם לשר המשפטים דניאל פרידמן ולמפכ"ל המשטרה רנ"צ דודי כהן, כתב מימון "אינני בטוח שננקטו כל האמצעים האפשריים להגנה עליי ועל משפחתי".

"כאזרח וכנבחר ציבור אני מצפה ממשטרת ישראל לערוב לביטחוני האישי. לא ייתכן שאני ומשפחתי נחייה בפחד וחשש מפני תושבים שעלולים לפגוע בנו ולהזיק לנו. הכתובת נמצאת על הקיר". לדברי מימון שהועלו גם ברדיו קול רגע, האיומים על חייו לא פוסקים אפילו כשהאיש נמצא במעצר. בשיחתו עם וואלה! חדשות סיפר כי לפני כשנה וחצי הוא קיבל מברק מהחשוד בעת ששהה במעצר. במברק נכתב "תנחומיי הכנים על פטירת בנך ממחלה קשה, שלא תדע עוד צער". מימון הוסיף בתגובה למברק, כי "ברוך השם הבן שלי חי ובריא. מבחינתי המברק הזה הוא איום ברור על משפחתי".

"כל תלונה נלקחת ברצינות"

מדברי מימון עולה כי הוא איבד אמון במשטרה באופן מוחלט. הוא סיפר שבכוונתו לפנות למבקר המדינה ולמסור לידיו את כל החומר שיש בידיו על מנת שיבדוק את תפקוד המשטרה בנושא. "כמות האיומים על ראשי הערים הולכת ועולה וזה לא נראה שיש לנו על מי לסמוך", אמר. מימון לא חוסך ביקורת גם מהשר לביטחון פנים אבי דיכטר, "הוא צריך להתעורר", אמר. "אני מבין שהוא עסוק בפריימריז, אבל לפני זה יש ציבור שדורש טיפול".

מהמשטרה נמסר בתגובה, כי "אנחנו מתייחסים בחומרה לכל תלונה באשר היא, ומגיבים בצורה מהירה לכל קריאה של אזרח באשר הוא. במקרה הנ"ל, החלטה בעניינו של החשוד שנעצר בידי המשטרה עומדת בפני בית המשפט". בתגובה לכך אמר מימון: "אותי לא מעניין בית המשפט, מי שצריך לשמור על הביטחון האישי שלי זאת המשטרה ולא אף אחד אחר".

מעצרו של החשוד הוארך בחמישה ימים. במקביל הגישה המשטרה הצהרת תביעה, בה נטען כי יש מספיק ראיות נגד החשוד להגשת כתב אישום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully