וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הודו וארה"ב יממשו את הסכם הגרעין שלהן

גיל קדרון

7.7.2008 / 15:09

ראש ממשלת הודו מנמוהן סינג השיג אישור מהקואליציה, וכעת יוכלו היריבות הוותיקות לחמם יחסיהן. טכנולוגיה ודלק גרעיניים יהיו זמינים להודו

ראש ממשלת הודו מנמוהן סינג יצא היום (שני) ליפן לפסגת הג'י 8, כדי להיפגש בשוליה עם נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש, לקראת חתימה צפויה על הסכם גרעיני היסטוריה בין שתי המדינות. כך מדווח ה"טיימס" הלונדוני.

מעמדה של ממשלתו של סינג היה רעוע בחודשים האחרונים, על רקע חוסר הוודאות לגבי אישור ההסכם, שנחתם ב-2005. אולם תמרוניו הפוליטיים של ראש הממשלה ההודי הפכו את הקערה על פיה. סינג השכיל לשכנע את המפלגה הקומוניסטית, חלק מהקואליציה של מפלגת הקונגרס, לחזור בה מהתנגדותה, ובכך מנע בחירות מוקדמות.

לכשייחתם ההסכם, תהיה רשאית הודו לקנות אנרגיה ודלק גרעיניים מארה"ב. בשורותיו של סינג גם מעניקות לבוש ניצחון דיפלומטי נדיר בזירה הבינלאומית.

הודו וארה"ב היו יריבות אידיאולוגיות מאז עזבו הבריטים את תת היבשת, וזו התפצלה לשתי אויבות מרות, הודו ופקיסטן. ברה"מ, ומאוחר יותר רוסיה, התקרבו להודו הסוציאליסטית, בעוד שהאמריקאים חתמו על עסקאות נשק עם הפקיסטנים.

לאחר פיגועי ה-11 בספטמבר התחזקו הקשרים בין ארה"ב ופקיסטן, במסגרת המלחמה הגלובלית שהכריז ממשלו של בוש נגד הטרור העולמי. כעת צפויה להשתנות מגמה זו מן הקצה אל הקצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully