וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאידמק: "בתור ראש ממשלה אדבר עם חמאס"

נעמה טלמור

7.7.2008 / 14:42

כך אמר מייסד מפלגת "צדק חברתי", שהודיע כי יתמודד על ראשות עיריית ירושלים. לסטודנט ששאל על עסקיו באנגולה: "לך קיבינימט"

ניר לנדאו, מערכת וואלה!

(צילום: איריס דומאני, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

איש העסקים ארקדי גאידמק אמר היום (שני) כי אם ייבחר להיות ראש ממשלה מטעם מפלגתו "צדק חברתי", הוא ינהל משא ומתן עם חמאס. הדברים נאמרו במהלך נאומו בפני סטודנטים באוניברסיטת תל אביב במסגרת "שבוע מעורבות פוליטית" באוניברסיטה. לדברי גאידמק, מאחר שחמאס נמצא בשלטון, והסכסוך אינו טוב לאף אחד, אין ברירה אלא לקדם אתם מגעים".

גאידמק דיבר גם על המדיניות הכלכלית של ישראל, ואמר כי היא צריכה להסתמך על קשריה עם הקהילה היהודית בתפוצות. "היום ארה"ב מחליטה מה המדיניות הכלכלית שלנו. אנחנו צריכים לבנות מדינה וכלכלה חדשה רק עם הקהילה העולמית היהודית", אמר. הוא הוסיף כי "מפלגת צדק חברתי דוגלת במדיניות כלכלית חברתית משולבת, המעודדת צמיחה של ענפי המשק, ומבטיחה ביטחון סוציאלי, שוויון הזדמנויות וחיים ברווחה".

גאידמק, שמתכוון להתמודד בבחירות לראשות עיריית ירושלים, נשאל על יחסו לחרדים. בתגובה ענה כי "אנחנו כאן בזכות זה שאנחנו מדינה יהודית ומקיימים את המצוות, יש לתמוך בחרדים ללא תנאי".

סירב להתייחס לאנגולה

לא על כל השאלות ענה גאידמק ואף היסה את אחד הסטודנטים שניסו לשאול אותו בדבר עסקיו באנגולה. "לך קיבינימט, שמור על הפה שלך", אמר גאידמק, ונמנע מלהתייחס לשאלה.

בצאתו של גאידמק מבניין מדעי הרוח נקלע לסכסוך בין מאבטחיו לבין פעילי מרצ. "אנשי הביטחון של גאידמק ניסו לקרוע שלט של מרצ ואיימו באלימות פיזית כנגד פעילי הסטודנטים", אמר איתמר ברודסון, פעיל מרצ. אנשיו של גאידמק מסרו בתגובה כי "אנחנו לא מתעסקים בלהרוס לאיש, אנחנו דואגים לבנות את עצמנו ולקדם את מטרותנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully