וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסע המופלא

קורהה יובל

7.7.2008 / 11:32

לכל איש יש שם שהוא מוכרח להיפרד ממנו, בשביל לצאת למסע פנימי לגילוי הזהות האמיתית שלו - על טקס הסאנייאס ההודי

העולם שלנו סובב סביב הזמן: אנחנו מתרוצצים בקצב מסחרר, דואגים שהכל בסדר ומנסים לתחזק את הכל כמו שצריך - העבודה, החברים והמשפחה, כך שהחיפוש אחר משמעות, עומק ואמת, נדחק הצידה. אין לנו זמן לזה, זה לא בראש סדר העדיפויות שלנו. תמיד יש דברים אחרים שצריך להספיק. אמנם יש רגעים כאלו שמתעוררת הכמיהה לאמת, אבל לא לזה מוקדשים חיינו.

טקס הסאנייאס הוא התחייבות והתמסרות עצמית לחיפוש אחר האמת ולמדיטציה. אין בו מחויבות לדת מסוימת או למצוות מסוימות. להיפך: יש בה מחויבות לשים את כל אלו בצד ולחיות חיים מודעים, של אינדיבידואל, שמחפש, שואל, מטיל ספק. הרעיון הוא לנקות את עצמך מכל מה שהחברה "הלבישה" עליך ולא באמת שייך אליך. לא להיות שייך לאף מדינה או גזע ולחיות חיים שאתה תקבע.

חלק מהסאנייאס הוא הענקת שם חדש לאדם שעובר אותו. כולנו התרגלנו למי שהיינו עד היום. אם ישאלו אתכם מי אתם, תאמרו שקוראים לכם כך וכך, אתם עובדים פה ושם, יש לכם שני ילדים ואתם גרים בתל אביב. אנחנו רגילים להגדיר את מי שאנחנו על פי מושגים חיצוניים. החיים מנקודת מבט של מדיטציה, לא יגדירו אותך על פי מי שאתה בעולם החיצוני, אלא יגידו שזה בדיוק מה שאתה לא. הם יגדירו אותך על פי עולמך הפנימי. אתה משהו אחר, הרבה יותר רחב ועמוק מזה, חלק ממשהו, שלא ניתן להגדיר אותו מראש בשם כלשהו.

קבלת השם החדש

השם החדש ניתן כהנחיה לעולמך הפנימי. בזמנו, כשאושו היה נוכח גם בצורה פיזית בעולם, הוא היה נותן למי שרצה שם וחונך אותו לסאנייאס. הוא היה יושב ומסביר לו למה הוא קיבל את השם הזה, מה המשמעות שלו ואיך הוא יכול לשמש אותו. לשמות בסנקסריט, שפה הודית עתיקה וספרותית, יש משמעויות שונות. רפיק, למשל, משמעותו ידיד, חבר, ואילו קורהה משמעותו מסתורין. המשמעויות האלו הן למעשה סוג של הכוונה לאלו המאמצים אותם לגביי חייהם, מעין משימת חיים שעליהם לעבוד עליה בחייהם הפנימיים.

בנוסף, בחירת השם החדש מעבירה את האדם תהליך של חוסר הזדהות עם כל מה שהורגל לחשוב עד היום לגבי עצמו. אם אני לא יובל, אז מי אני? אם אני לא מי שחשבתי שאני, אז מה קורה פה? בנקודה הזו מתחיל החיפוש אחר השאלה הנצחית ואולי הבסיסית ביותר בכל חיפוש רוחני - מי אני? כאן מתחילה ההרפתקה של הסאנייאס, המסע הפנימי שיאפשר לאדם לגלות מיהו באמת, לא מה שאמרו לו או מי שהוא חשב.

הסאנייאס מכריז על תחילת המסע המופלא הזה ועל תחושת המיאוס מהמרדף בעולם החיצוני אחר כוח, הכרה, פרסום והצלחה, שלא מוביל לשום מקום ותמיד נעשה על מנת לקבל אישור מבחוץ, מהחברה, מהמשפחה, מהאישה.

והאמת שאין לזה קשר לאושו, אין לזה קשר לגורו, זה בינך לבין עצמך, בינך לבין העולם. אושו במקרה הזה או מישהו אחר הם רק מקור ההשראה לצאת לדרך, סוג של גירוי שמזכיר לנו מה מסתתר שם בפנים ואחר כך על הדרך, תפקידו הוא פשוט לכוון כמו תמרור. יש משפט שאומר: "אל תנשוך את האצבע שלי, תסתכל על הירח". אושו במקרה הזה התכוון ל"אל תסתכל עליי. אני זה לא הקטע, תסתכל להיכן שאני מצביע, להיכן שאני מכוון". הוא הצביע פנימה.

חגיגת הסאניאנס של אושו תתקיים ביום חמישי, 10 ביולי, בשעה 21:30, במסגרת כנס אושו בישראל, שיערך בבית אורן בין התאריכים 10-12 ביולי. להשתתפות בסאנייאס פנו לכתובת המייל: info@oshospirit.com.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully