וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלת בריטניה - אח גדול או חומת הגנה?

גיל קדרון

7.7.2008 / 10:56

הימין תוקף את ממשלתו של גורדון בראון, שתוכנית המעקב שלו תעלה 20 מיליארד ליש"ט למשלמי המסים. "זה לא יציל אפילו אדם אחד"

בבריטניה מתקיים כיום דיון ציבורי נוקב בדבר מדיניות ממשלת הלייבור של ראש הממשל גורדון בראון בנושא תוכנית המעקב רחפת ההיקף, שלטענת השמרנים מבזבזת סכומים מיותרים ופוגעת בזכות לפרטיות של האזרחים.

לפי דיווחי עיתון ה"גרדיאן", שמצטט דו"ח שהוכן בנושא, התוכנית עולה 20 מיליארד ליש"ט למשלמי המסים בבריטניה, שזה 800 ליש"ט פר משק בית. הסכומים האסטרונומים יושקעו בתוכנית לאיתור וזיהוי תעודות זהות ומצלמות אבטחה במעגל סגור.

המתנגד הנחרץ ביותר לתוכנית, שמכונית על ידו "תוכנית האח הגדול", הינו הפוליטיקאי הימני דייויד דייויס מהמפלגה השמרנית, שהתפטר לאחרונה מהפרלמנט, כדי לרוץ מחדש לתפקידו ובכך להעלות לסדר היום את סוגיית חירויות הפרט. ההתפטרות הגיעה לאחר שהממשלה הצליחה להעביר חוק חדש המאפשר לרשויות לעצור חשודים בטרור ל-42 יום מבלי להביאם בפני שופט. דייויס יגלה מה צופן לו עתידו הפוליטי כשיעמוד לבחירה השבוע.

"לא רק שחירויות חשובות לא נשמרות, המלחמה בפשע ובטרור לא יעילה", אמר דייויס. "הממשלה נכשלה בהתמודדותה עם קיצוניים ומחבלים, פוגעת בחפים מפשע ורכה מדי כלפי האשמים. התוכנית הזו לא תציל אפילו אדם אחד".

בריטניה סירבה להסגיר חשוב שמבוקש בארה"ב בשורה של מעשי טרור, ואחר, שנחשב לאיש יד ימינו של אוסמה בין לאדן באירופה, שמבוקש באותן ההאשמות בירדן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully