וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירה לבג"ץ: לא לשחרור קונטאר

נתיב נחמני

7.7.2008 / 13:30

משפחת השוטר שחר, שנרצח ע"י קונטאר, טוענת שהשחרור מנוגד להמלצות ועדת וינוגרד ושהוא יעודד חטיפות נוספות. אליהו שחר: "המחבלים יסיקו שאין סיבה לשמור על חיי השבויים"

איריס דומאני

(צילום: איריס דומטני. עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

עתירה נגד שחרורו של האסיר סמיר קונטאר הוגשה היום (שני) בצהרים לבג"ץ. העותרים הם בני משפחת השוטר אליהו שחר, שנרצח עם בני משפחת הרן לפני 29 שנים בפיגוע בנהריה שבו קונטאר לקח חלק. במידה והעתירה לא תידחה על הסף, בג"ץ צפוי לדון בה עוד השבוע.

העותרים, שמכנים את עיסקת השבויים "עיסקת גופות תמורת מחבלים", טוענים כי על מנהלי המשא ומתן היה לעדכן את משפחות הנרצחים לפני שחרורו של קונטאר. טענה נוספת היא שהשחרור הצפוי עומד בסתירה להמלצות ועדת וינוגרד.

עורך הדין יצחק בם, המייצג את המשפחה, אמר בשיחה לוואלה! חדשות כי "אנחנו מבקשים לבטל החלטת השחרור. הממשלה אימצה את המלצות ועדת וינוגרד אבל עשתה בדיוק להיפך. במקום לקבוע אסטרטגיה ולדבוק בה הם קיבלו החלטה אד הוק". לדברי עו"ד בם, ועידת וינוגרד קבעה שהמדיניות של תשלום מחיר גבוה בעיסקות שבויים צריכה להיפסק משום שהיא מעודדת חטיפות.

בראיון לקול ישראל הזהיר אחיו של אליהו שחר, יורם, כי העסקה עם חיזבאלה עלולה לעודד מעשי חטיפה נוספים. תת אלוף במילואים יוסי צחור, ששימש כמפקד כוחות העורף בזמן הפיגוע בנהריה ונותר נכה בעקבותיו, הביע אף הוא את התנגדותו לשחרור קונטאר. "המחבלים יגיעו למסקנה, שאין צורך לשמור על חיים של שבויים אם חס וחלילה יפלו בשבי. כי הם מקבלים בסופו של דבר את אותה תמורה בעבור חיים או מתים", אמר..

הצדדים חתמו על ההסכם

בתוך כך, העיתון הלבנוני "א-ספיר" דיווח, כי הממונה מטעם ראש הממשלה על עיסקת השבויים עופר דקל ונציג חיזבאללה וופיק ספא חתמו אתמול באופן רשמי על עסקת חילופי השבויים. לפי הדיווח, העסקה תחל בעוד כשבוע ובשלב ראשון יחזיר חיזבאללה לישראל את שני החיילים החטופים, אלדד רגב ואהוד גולדווסר, וכן חלקי גופות של חיילי צה"ל שנהרגו במלחמת לבנון השנייה.

בשלב שני תשחרר ישראל את האסיר הלבנוני סמיר קונטאר וארבעה אסירים נוספים – מוחמד סרור, חוסיין סלימאן, מאהר כוראני וחדר זידאן. בשלב מאוחר יותר תעביר ישראל לחיזבאללה גופות נוספות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully