וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקיסטן: שנה למהומות במסגד האדום

6.7.2008 / 19:31

לציון שנה לפשיטה הצבאית על המסגד האדום באיסלמבאד, התכנסו אלפי מוסלמים קיצוניים והתחייבו להמשיך בג'יהאד נגד "אויבי האיסלם"

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

אלפי מוסלמים קיצוניים בפקיסטן הביעו היום (ראשון) את תמיכתם הנצחית במלחמת בג'יהאד באסיפה במסגד האדום בבירה איסלמבאד. המאמינים נאספו במסגד כדי לציין שנה לפשיטה הצבאית על האתר הקדוש, במהלכה נהרגו למעלה ממאה בני אדם. הפשיטה אירעה לאחר שבוע של מצור על המסגד שהחל לאחר שחמושים שהשתלטו על המבנה פתחו בעימותים עם המשטרה.

לרגל האסיפה, הידקה המשטרה את האבטחה סביב המסגד והציבה מחסומי דרכים וגדרות תיל. אנשים שהגיעו לעצרת נאלצו לעבור דרך גלאי מתכות וחיפוש גופני. הדוברים בעצרת הטילו את האשמה בשפיכות הדמים על הנשיא פרווז מושארף. המפגינים, מרביתם סטודנטים לדת, חזרו וקראו "אל ג'יהאד" בתגובה לדברים. מארגני העצרת הזהירו את הממשלה החדשה בפקיסטן, שנכנסה לתפקיד בפברואר, לבל תנקוט בפעולות צבאיות בבתי הספר לדת במדינה ואמרו שניסיונות אלה יעוררו תגובת נגד.

מנהיגי דת ותומכי המסגד פתחו בקמפיין אלים על מנת לאכוף שלטון מוסלמי קיצוני בסגנון הטליבן באיסלמבאד. במסגרת הקמפיין, נחטפו נשים שהואשמו בזנות וחנויות מוזיקה וספריות וידיאו נהרסו. בנוסף, הם צברו נשק בתוך המסגד ונלחמו בכוחות הביטחון ימים ולילות לאחר שהמצור על המסגד החל.

הפשיטה על המסגד הציתה גל של פיגועי התאבדות ברחבי פקיסטן, במהלכם נהרגו מאות בני אדם, לרבות מנהיגת האופוזיציה בנזיר בוטו.

בתוך כך, פיצוץ נשמע היום בסמוך למסגד האדום. לפחות עשרה בני אדם נהרגו, מרביתם שוטרים, ועוד 22 נוספים נפצעו. לפי דיווח משרד הפנים, מדובר בפיגוע התאבדות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully