וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-G-8 יוצא לדרך: המפגינים כבר מוכנים

טלי גולדשטין

6.7.2008 / 17:51

מנהיגי המדינות המתועשות הגיעו לפסגה שתפתח מחר ביפן. אלפי מפגינים ימחו נגד המדינות, המחזיקות ב-65% מהכוח הכלכלי בעולם

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ארנון מעוז)

ארגון המדינות המתועשות, ה-G-8, יפתח מחר את הפסגה השנתית שלו באי הצפוני הוקאידו ביפן. מנהיגי המדינות החברות בארגון הכלכלי הבינלאומי, הכולל את ארצות הברית, רוסיה, קנדה, יפן, גרמניה, צרפת, איטליה ובריטניה, כבר החלו להגיע ליפן. בפסגה יידונו מגוון נושאים רחב בתחומי הכלכלה, המדיניות והחברה. נציגים מסין, הודו, ברזיל ודרום אפריקה יגיעו אף הם לפסגה.

מול המנהיגים המכובדים כבר החלו להיערך מאות פעילים חברתיים ופוליטים להפגנות ופעולות מחאה נגד הפסגה השנתית, הניצבת זה שנים במוקד ההתנגדות לגלובליזציה. המפגינים מוחים על שליטתן של שמונה החברות בכלכלה העולמית, שכוחן הכלכלי מהווה כ-65% מכלל הכוח הכלכלי בעולם.

לקראת הפסגה, השקיעה יפן סכומי שיא ו-20 אלף שוטרים יאבטחו את האירוע באתר הנופש המרוחק "טויאקו". מאות מפגינים כבר החלו למחות על הכינוס בדרישה כי מנהיגי ה-G-8 ינקטו בפעולה בנושא ההתחממות הגלובלית, העוני העולמי והתייקרות מחירי המזון. המחאות עברו בשלום כולן.

בשנה שעברה, גורמים בכירים יפנים אמרו כי הפסגה השנה תעסוק בשינוי האקלימי ובאמנה לקיצוץ פליטות החממה. פוקודה אמר כי הוא מקווה להגיע להסכם לקיצוץ 50% מגזי החממה בעולם עד 2050.

הפסגה כבר מייצרת כותרות

בפגישה שנערכה היום בין נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש לראש ממשלת יפן יסואו פוקודה לקראת הפסגה, אמר בוש כי הוא עדיין מודאג מתוכנית הגרעין של צפון קוריאה.

"צפון קוריאה סיפקה הצהרה לגבי תוכנית העשרת האורניום שלה והרסה את מגדל הקירור בכור הגרעיני ביונגביון וזהו אכן צעד חיובי, אך הדרך עוד ארוכה", אמר בוש. "אנו מודאגים מפעילות העשרת האורניום, הפרת זכויות האדם ותוכנית לייצור טילים בליסטיים", הוסיף. הנשיא בוש אמר את הדברים בהתייחסו לדו"ח שהגישה צפון קוריאה בשבוע שעבר לסין כחלק מהסכם שגובש בין שש המדינות רוסיה, דרום קוריאה, יפן ארצות הברית, סין וצפון קוריאה, שמטרתו פירוק צפון קוריאה מיכולתה הגרעינית.

כנשאל בוש לגבי הכלכלה האמריקאית המתקשה, אמר הנשיא כי הוא מחויב להביא לחיזוק הדולר. "הכלכלה שלנו אינה צומחת בקצב לו היינו מייחלים. ארצות ברית מאמינה במדיניות של דולר חזק ומאמינה כי איתנות הכלכלה תשתקף בדולר", אמר.

במסיבת העיתונאים המשותפת עם בוש, הודיע ראש ממשלת יפן באופן רשמי כי יגיע לטקס פתיחת האולימפיאדה בבייג'ין באוגוסט. כמה ממנהיגי ה-G-8 החליטו שלא להגיע לטקס הפתיחה על רקע מדיניות הפרת זכויות האדם של סין, במיוחד בטיבט. בין מנהיגים אלו בולטים קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל וראש ממשלת בריטניה גורדון בראון. נשיא צרפת ניקולא סרקוזי התנה את נוכחותו בהתקדמות הדיאלוג בין ממשלת סין לממשלת טיבט הגולה. הנשיא בוש אמר היום כי היעדרות מהטקס תהווה עלבון לעם הסיני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully