וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי שיגע את המשטרה במשך שנתיים? נער בן 19

נתיב נחמני

6.7.2008 / 16:37

הנער מבת ים נעצר בחשד שהזעיק שוטרים לשווא עשרות פעמים, בהן טען שרצח, נאנס והטמין מטענים. הנער: "נהנתי לראות שוטרים בפעולה"

תיק החקירה נסגר במשטרה ביוני 2011



מי מטריד את משטרת מחוז תל אביב כבר שנתיים? לאחר ניסיונות רבים של המשטרה לאיתור המטריד, נעצר הבוקר (ראשון) נער בן 19 מבת ים, ש"נהנה לראות שוטרים בפעולה". הנער הודה בעשרות מקרים בהם הזעיק את המשטרה לשווא, ביניהם, מקרי רצח, אונס ואף מטעני חבלה מדומים שהטמין בעצמו. היום, בתום חקירתו, הוא הובא בפני שופט תורן, בבית משפט השלום בתל אביב, שם הוארך מעצרו ביממה לצורך בדיקה פסיכיאטרית.

מזה שנתיים ששוטרי המחוז מוזעקים לאירועים שמעולם לא קרו. החשוד, איציק אלישע, נהג להתקשר למוקד המשטרה ולספר ששמע יריות סמוך לביתו, שרצח את אשתו, שנפל עם רכבו לתעלה בנתיבי איילון ואף שנאנס.

באחד המקרים הגדיל אלישע לעשות. הוא הניח מטען דמה שהרכיב מקופסת נעליים ושעון מתחת לרכב באזור מגוריו בבת ים, ודיווח על "המטען" למשטרה. על פי נוהל המשטרה, כוחות גדולים הגיעו למקום בליווי חבלן, ביצעו חסימות בכביש עד שהבינו שנעקצו שוב על ידי המטריד הסדרתי.

הערים על המשטרה בעזרת הסלולרי

הבעיה העיקרית באיתורו של המטריד הסדרתי נבעה מהקושי באיתור הטלפון נייד בו השתמש. אלישע היה מנוי בחברה הסלולרית במסלול "ביג טוק", שאת פרטיו לא ניתן לאתר, כיוון שאינם רשומים במחשבי החברה. "ידענו מה המספר שלו, אבל לא הצלחנו להגיע לבעלים", סיפר לוואלה! חדשות רפ"ק יוסי ראובני, מפקד יחידת חורב שחקרה את הנושא יחד עם אגף החקירות של מרחב יפתח. רפ"ק ראובני סיפר, שעם הזמן החוקרים הצליחו להרכיב תבנית לקריאות, ועלה כי רוב הקריאות מתמקדות במשולש רחובות בעיר בת ים. "כשראינו את זה, שיערנו שהחשוד פועל ממקום מגוריו", סיפר ראובני.

כשבידם רק מספר טלפון, ביצעו החוקרים מספר פעולות בניסיון לאתר את בעל המכשיר עד שלבסוף איתרו מודעה באחת מלוחות הפרסום באינטרנט, בה פרסם הצעיר דירה להשכרה השייכת לאמו, ורשם את שמו ומספר הטלפון ממנו נהג לבצע את השיחות.

הבוקר, הגיעו החוקרים לביתו. בתחילה אלישע הכחיש כל קשר לחשדות, אך התקשה להמשיך בהכחשה כשרפ"ק ראובני חייג את המספר, ומכשיר הטלפון צלצל מתחת לכרית מיטתו. "גם כשהמכשיר צלצל, הוא פשוט חייך אלי ואמר לי 'זה השעון המעורר'. אבל לא לקח לו הרבה זמן להבין שאין טעם להמשיך בהכחשות", אמר ראובני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully