וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במונגוליה מתקשים לחזור לשגרה

גיל קדרון

6.7.2008 / 12:37

מצב החירום הוסר, והחיים בבירה אולן בטאר שבו לקצב הרגיל, אולם המשבר הפוליטי טרם נפתר. הסוגיה הבאה: האם יתקיים פסטיבל הנאאדם?

הטלוויזיה הפרטית חזרה לאוויר והאלכוהול שב להימכר במסעדות, לאחר שמצב החירום במונגוליה הוסר היום (ראשון). אולם הבעיות הפוליטיות החמורות שצצו בעקבות התוצאות מעוררות המחלוקת של הבחירות שהתקיימו בשבוע שעבר, שהובילו למהומות קטלניות בבירה אולן בטאר, בהן נהרגו חמישה אנשים, נמשכות.

משקיפים בינלאומיים טענו כי הבחירות היו ברובן הוגנות, אולם נמנעו מלקבוע מי משתי המפלגות, הקומוניסטית והדמוקרטית, יצאה מנצחת. התוצאות הרשמיות הצביעו על ניצחון לקומוניסטים. כמה מהמפלגות הקטנות דרשו ספירה חוזרת בכמה מהמחוזות.

ראש הממשלה סנג'אגין ביאר קרא לאזרחים להימנע מביטויי אלימות, שבשבוע שעבר הובילו להצתת בניין המפלגה הקומוניסטית ולהכרזה על ארבעה ימי מצב חירום. "שתי המפלגות נחושות לפתור את הסוגיה בדרכי שלום", אמר. "ראיתי את התמונות בטלוויזיה. זה היה רע מאוד, במיוחד לתדמית שלנו בעולם".

הבחירות הללו נתפסו כחשובות במיוחד, לאור האינפלציה הגואה והאפשרויות הכלכליות החדשות שעמדו בפני הממשלה העתידית, לאור גילויים של מצבורי פחם חדשים במדינה. כעת מתעכב התהליך הפוליטי, ואיתו הטיפול בסוגיות אלה. 500 מהעצורים במהומות שוחררו, 200 עודם מוחזקים במעצר.

הגודל כן קובע

מונגוליה השתחררה מהשפעת המשטר הסובייטי ב-1990, והיו אלו הבחירות החמישיות בתולדות המדינה ה-17 בגודלה בעולם. שטח , הגדול פי 60 מישראל, מתפרש על פני הרים וגבעות, מישורים וערבות, כשמצפונה סיביר ומדרומה סין, ואין לה מוצא לים.

אוכלוסייתה מונה בסך הכל שלושה מיליון איש, וכשני מיליון מתוכם נוודים שחיים באוהל המסורתי גר (Ger), שניתן לפירוק והרכבה מהירה יחסית. אולן בטאר הינה המרכז העירוני המשמעותי היחידי במונגוליה, ונכון לרגע זה, החיים ברחובות חזרו להיות כשהיו לפני המהומות.

הסוגיה הבאה בה ידונו במדינה היא הפסטיבל הלאומי השנתי, הנאאדם, שמתקיים כל 11 ביולי, ובו תחרויות של רכיבה על סוסים, חץ וקשת, האבקות, והשלכת עצמות קרסוליים של גדיים על ערימות של עצמות אחרות. המנצחים זוכים לכבוד לאומי, ורבים אף מונצחים על גבי לוחות שנה יוקרתיים.

  • עוד באותו נושא:
  • מונגוליה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully