וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מערכת הביטחון: קשיים בהריסת בית המחבל

יהושע בריינר

6.7.2008 / 11:12

נבחנת אפשרות להסתפק באטימת בית המחבל שביצע את פיגוע הדריסה בירושלים, כיוון שהריסתו עלולה לגרום נזק לבתים סמוכים

מערכת הביטחון בוחנת את האפשרות לאטום את בית המחבל מצור באהר שביצע את פיגוע הדריסה בירושלים בשבוע שעבר, במקום להרוס אותו. ביום שישי האחרון הורה שר הביטחון אהוד ברק להתחיל בתהליך להריסת בית המחבל. משרד הביטחון הנחה את אלוף פיקוד העורף יאיר גולן, להתחיל להיערך להריסת בית המחבל. יחד עם זאת, נבחנת האפשרות לאטום את בית המחבל, כפי שעשה צה"ל בעבר בגדה המערבית.

האפשרות לאטום את הבית נבחנת כיוון שייתכן שלא תהיה אפשרות טכנית להריסתו. כעת נבחן הנושא עם היועצים המשפטיים של משרד הביטחון, פיקוד העורף והשב"כ. בתקופה הקרובה צפויים להגיע גורמים בפיקוד העורף ובשב"כ לצור באהר, על מנת לבדוק האם ישנה אפשרות טכנית להרוס את בית המחבל, מבלי לגרום להרס נוסף במקום.

"ייתכן שהבנייה במקום לא תאפשר הריסה, שכן הדבר עלול לגרום להרס של בתים סמוכים, כך שהנושא דורש בדיקה מקיפה", אמר גורם ביטחוני. לדבריו, "כל התהליך ייעשה עם קבלת חוות הדעת של היועץ המשפטי של השב"כ, אך כפי שהדברים נראים, כל התהליך יארך מספר שבועות".

היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז הביע בשבוע שעבר את עמדתו, לפיה על פי החוק אין מניעה להרוס את בית המחבל מצור באהר, וכן את ביתו של המחבל שביצע את הפיגוע בישיבת מרכז הרב בשכונת ג'אבל מוכבר בירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully