וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל הטילה וטו על שיחות חמאס-פתח"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

6.7.2008 / 9:22

העיתון "א-שרק אל-אווסט": מצרים הפסיקה לתווך במו"מ בין חמאס לפתח. היום: אבו מאזן ייפגש עם בשאר אסד בדמשק

"מצרים הפסיקה לתווך בין חמאס ופתח בגלל וטו אמריקאי - ישראלי", כך אמר היום (ראשון) מקור פלסטיני בכיר לעיתון "א-שרק אל-אווסט" היוצא לאור בלונדון. במקביל מסר המקור כי הוא אינו סבור שביקורו של יושב ראש הרשות אבו מאזן בדמשק וביקורו של ראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל בתימן, יובילו לפתיחת דיאלוג בין הארגונים.

לדברי המקור, מצרים פועלת כעת ליישום סעיפיו של הסכם הרגיעה ולגיבוש עסקת שליט. "המצרים יודעים את מה שיודע מזכ"ל הליגה הערבית עמרו מוסא, אשר ביקש באחרונה ממזכירת המדינה האמריקאית קונדוליזה רייס להסיר את התנגדותה מדיאלוג פלסטיני פנימי", ציין. לדבריו, לאור הנסיבות ולאור התעקשות הארגונים על עמדותיהם המקוריות, אין שום סיכוי להתקדמות בדיאלוג ביניהם.

בתוך כך, אתמול הודיע דוברו של אבו מאזן, נביל אבו רודיינה, כי אין בכוונת יושב ראש הרשות להיפגש עם בכירי חמאס בדמשק בעת ביקורו שם היום. "לא נקבעו לו שום פגישות עם בכירי חמאס או הפלגים האחרים. אבו מאזן ייפגש רק עם נשיא סוריה בשאר אסד", מסר.

לדברי אבו רודיינה, אסד ואבו מאזן צפויים לדון במשא ומתן במסלול הישראלי-פלסטיני ובמסלול הישראלי-סורי. על אף דבריו של אבו רודיינה, העיתון "אל-חיאת" מדווח היום כי דמשק מעוניינת להפגיש בין משעל לאבו מאזן. ביום חמישי קיים משעל פגישה עם אסד, בה אמר הנשיא הסורי שהוא תומך במאבק הפלסטיני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully