וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: "נמשיך להעשיר אורניום"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

5.7.2008 / 16:45

דובר ממשלת טהרן הגיב לחבילת התמריצים שהציעו המעצמות: "לא נדון בזכותנו לגרעין". סולנה: "שוקל להפגש בכל זאת עם האירנים"

דובר ממשלת אירן אמר היום (שבת) כי "נמשיך לממש את זכותנו הטבעית להעשרת האורניום". לדבריו, "אין בכוונתו לדון בזכותנו הלגיטימית לעשות כך". הוא הוסיף כי טהרן מוכנה לקיים שיחות עם כל המדינות "במטרה לשמור על זכויותיו של העם האירני ועל החוקים הבינלאומיים".

במקביל, רמטכ"ל צבא אירן, חסן פירוזבאדי, אמר כי אם האינטרסים של אירן יהיו בסכנה, היא תסגור את מיצרי הורמוז. דרך המיצרים הללו מייצאות מדינות המפרץ כ-40% מהנפט הנצרך בעולם.

מוקדם יותר היום, הביעו דיפלומטים מערבים בכירים אכזבה מתגובתה של אירן לחבילת התמריצים שהוצעה לה על ידי שש המעצמות, בתמורה לכך שמשטר האייתולות יחדול מהעשרת האורניום.

חבילת התמריצים שהציעו המעצמות, ארצות ברית, רוסיה, סין, בריטניה, צרפת וגרמניה, לאירן באמצע יוני, מותנית בהשעיה מיידית של העשרת האורניום במדינה. החבילה כוללת הצעה להסרת הסנקציות הכלכליות על אירן, לשיתוף פעולה לפיתוח גרעין למטרות אזרחיות, ולהרחבת הסחר הטכנולוגי והחקלאי.

"אנו מתכוונים ללמוד את התגובה האירנית", אמר גורדון ג'ונדרו, סגן מזכיר העיתונות של הבית הלבן. הוא אמר כי ארצות הברית תדון במכתב עם חמשת המעצמות האחרות – בריטניה, צרפת, גרמניה, רוסיה וסין – "לפני שתגיב באופן רשמי". גורם במשרד החוץ הבריטי הגיב באופן דומה. גורמים מערביים טוענים זה זמן מה שאירן מנסה להאריך את המגעים הדיפלומטיים כדי להמשיך בינתיים בפעילות הגרעין שלה.

הממונה על מדיניות החוץ של האיחוד האירופי, חביאר סולנה, כנראה יסכים לפגוש את ראש צוות המו"מ האירני בקרוב, כך אמרה דוברת מטעם האו"ם. לדבריה, סולנה אמר ש"אחד הדברים שיש להחליט עליהם הוא האם להיפגש, ואם כן, מתי להיפגש. בעיקרון אנחנו נוטים לפגישה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully