וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבנון: קרובה ההסכמה על ממשלת אחדות

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

5.7.2008 / 13:10

מקורות בכירים במדינה מסרו כי רה"מ סניורה ונציגי חיזבאללה הגיעו להסכם על חלוקת התיקים בממשלה. "ההכרזה על הסכם צפויה היום"

מנהיגי הקואליציה והאופוזיציה קרובים להסכם על ממשלת אחדות לאומית בלבנון – כך מסרו מקורות בכירים לרשת הטלוויזיה של חיזבאללה, "אל-מנאר". לדברי המקורות, פריצת הדרך הושגה לאחר שאחד מראשי האופוזיציה, הגנרל מישל עאון, קיבל את הנוסח שהציג בפניו ראש הממשלה פואד סניורה. לפי הדיווח, ההכרזה על ההסכם צפויה עוד היום.

רשת "אל-ג'זירה" דיווחה כי ראש הממשלה פואד סניורה מסר שהיום הוא צפוי להודיע על הרכב ממשלת האחדות. לפי הדיווח, קטאר סייעה בגיבוש הסכם חלוקת התיקים. עוד נמסר כי התיקים שעליהם ניטש הוויכוח המר ביותר הם תיק ההגנה והפנים, וזאת בשל המתיחות השוררת עם ישראל ובשל מצב ביטחון הפנים בלבנון.

בחודש מאי הודיעו הפלגים בלבנון כי גיבשו את "הסכם דוחא", שבמסגרתו תוקם ממשלת אחדות לאומית כש-11 מתוך 30 חבריה יהיו אנשי חיזבאללה. בנוסף הובטח כי חיזבאללה יקבל לידיו זכות וטו לכל החלטות הממשלה. מאז מונה הגנרל מישל סלימאן לנשיא לבנון ובכך הסתיים המשבר הפוליטי. אולם על אף ניסיונות רבים לא הצליחו הפלגים לגבש הסכם על ממשלת אחדות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully