וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: מתנחלים תקפו פלסטינים בגדה

יהושע בריינר ונתיב נחמני

5.7.2008 / 18:45

פעילי שמאל שנכחו במקום טוענים כי מתנחלים מדרום הר חברון כפתו מורה פלסטיני לעמוד חשמל והכו אותו עם אלות

אסור להשתמש

פעילי שמאל טוענים כי מתנחלים ממאחז עשהאל שבדרום הר חברון תקפו היום (שבת) באלות פלסטינים מהכפר סמוע שהגיעו לאזור על מנת לעבד את אדמותיהם. פעילי שמאל שנכחו במקום טענו כי המתנחלים כפתו מורה פלסטיני בן 31 לעמוד במאחז ותקפו אותו במקלות ובאלות. לדבריהם, חייל צה"ל היה עד למקרה ולא עשה דבר בנדון.

כוח צה"ל שהגיע למקום בעקבות דיווח על שריפה הכריז על המקום שטח צבאי סגור ופינה מהאזור את פעילי השמאל. במקביל, המשטרה עיכבה לחקירה חקלאי פלסטיני ואת רכז הביטחון של ההתנחלות בחשד לתקיפת פלסטיני. אסף, פעיל ארגון "תעאיוש" שנכח במקום, אמר לוואלה! חדשות: "זו לא פעם ראשונה שהמתנחלים מעשאהל נוקטים באלימות נגד הפלסטינים ומונעים מהם לעבד את אדמותיהם". לדבריו, כוחות צה"ל והמשטרה שהגיעו למקום סירבו לגבות עדויות מפעילי השמאל שהיו עדים למקרה.

גורמי ביטחון אמרו לוואלה! חדשות כי הפלסטיני נעצרו בחשד שהבעיר שריפה בשטחים חקלאיים הסמוכים להתנחלות לדבריהם, במקום נמשכות עדיין תקריות אלימות בין הפלסטינים למתנחלים. מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "כוח צה"ל הגיע למקום בעקבות דיווחים על עימותים בין מתנחלים לפלסטינים. החיילים הפרידו בין בין הצדדים והזעיקו משטרה למקום".

לפני כחודש, נפצעו ארבעה רועי צאן פלסטינים, ביניהם אישה אחת באורח קשה, לאחר שלפי החשד הותקפו על ידי מתנחלים סמוך להתנחלות סוסיה שבדרום הר חברון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully