וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק הורה: להרוס בתי המחבלים בירושלים

4.7.2008 / 21:47

שר הביטחון הנחה את צה"ל להתחיל בהוצאת צווי הריסה לבית המחבל במזרח ירושלים, שביצע את פיגוע הדריסה בעיר. גם בית המחבל מישיבת מרכז הרב ייהרס

שר הביטחון אהוד ברק הנחה היום (שישי) את צה"ל להתחיל בהתהליך להוצאת צווי הריסה לבית המחבל חוסאם דוויאת, שביצע את פיגוע הדריסה השבוע בירושלים. בנוסף הורה שר הביטחון להיערך גם להריסתו של בית המחבל, שביצע את הפיגוע בישיבת מרכז הרב לפני כארבעה חודשים. שני הבתים ממוקמים בשכונות צור באהר וג'בל מוכאבר במזרח ירושלים.

לאחר שיוצאו צווי ההריסה, ובמידה ויקבלו את האישור הסופי ממזוז, יוכלו המשפחות המתגוררות בהם לערער ולעתור לבג"ץ בניסיון לבטל את הצווים.

ברק קיבל את ההחלטה לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה מני מזוז הגיש לו אתמול חוות דעת, ממנה עולה כי אין מניעה משפטית להפעלת הסמכות של הריסת בתים. עם זאת הדגיש מזוז , כי הדבר מעורר קשיים משפטיים לא מבוטלים. עוד הדגיש מזוז, כי על הגורמים המדיניים-ביטחוניים הרלבנטיים לבחון את השיקולים שפורטו בחוות הדעת ולהיות מודעים לסיכונים הכרוכים בהריסת בתים.

מאז הפיגוע ביום רביעי האחרון גברו הקריאות מצד פוליטיקאים בימין להרוס את בית המחבל שביצע את הפיגוע. אתמול קרא ראש הממשלה אהוד אולמרט להחריף את צעדי הענישה נגד אזרחים ישראלים שמעורבים בפיגועי טרור. "אם צריך להרוס בתים, נהרוס בתים ואם צריך לשלול הטבות כלכליות, נעשה זאת", אמר ראש הממשלה בפורום קיסריה של המכון הישראלי לדמוקרטיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully