וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פרידמן מטיל מורא על גורמי החקירה"

פנחס וולף

4.7.2008 / 12:08

יו"ר העבודה הודיע כי חברי סיעתו יתנגדו בתוקף ליוזמת שר המשפטים להקים ועדת חקירה בפרשת רמון. ח"כ גלאון: "על הממשלה להתנער משיטות המאפיה"

יו"ר מפלגת העבודה ושר הביטחון, אהוד ברק, אמר היום (שישי), כי הוא רואה בחומרה את הניסיון למנות ועדת חקירה ממשלתית לסוגיית האזנות הסתר במשפט השר חיים רמון, אותה יוזם שר המשפטים דניאל פרידמן. "הדבר נראה כמהלך שנועד להטיל מורא על גורמי החקירה, בעודם עוסקים בחקירות רגישות אחרות", אמר ברק, "מפלגת העבודה מתנגדת בתוקף למהלך". שר הביטחון אמר את הדברים במהלך אזכרה לזכרו של מנחם דיגלי, שהיה קודמו בתפקיד כמפקד סיירת מטכ"ל. ההצעה תובא לאישור הממשלה ביום ראשון הקרוב.

ח"כ גלאון (מרצ) אמרה היום כי היא "קוראת לשרי הממשלה להתנער משיטות הקוזה נוסטרה ולהודיע לשר המשפטים דניאל פרידמן שבכוונתם להצביע בישיבת הממשלה נגד הצעתו להקמת 'ועדה מטעם' לחקירת האזנות הסתר בפרשת רמון". לטענתה, "זו ועדה שמטרתה חיסול חשבונות עם מערכת אכיפת החוק".

רמון הורשע בתחילת השנה שעברה בביצוע מעשה מגונה בכוח בחיילת שעבדה בלשכת ראש הממשלה. בית המשפט קבע כי אין בעבירה קלון, ואל כן לא אולץ רמון להתפטר מהכנסת. עקב כך, החליט רמון שלא לערער על החלטת בית המשפט.

"פרידמן משתמש לרעה בסמכותו"

היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז תקף אתמול בחריפות את פרידמן בהתייחס לכוונתו להקים ועדת חקירה שתחקור את התנהלות הפרקליטות בפרשה. "הצעתו של פרדימן מהווה שימוש לרעה בסמכותו ויש בה משום שבירת כלים במה שנראה כמסע נקם נגד מערכת אכיפת החוק", כתב מזוז במכתב למזכירות הממשלה.

מזוז הוסיף במכתבו כי "לראשונה בתולדות מדינת ישראל, גוף פוליטי מבקש למנות ועדת חקירה לבדוק את 'התנהלות מערכת אכיפת החוק', בגין חקירה שנוהלה נגד שר בכיר, ידיד קרוב ועמית-שותף פוליטי של אולמרט, אשר הורשע פה אחד בבית המשפט ולא הגיש ערעור".

מזוז המשיך וכתב: "ועדת החקירה היא בגדר 'חרב מתהפכת' על גורמי החקירה". לדבריו, "האם אמנם זה מקרי? האם אמנם אין לכך קשר עם זהות הנוגעים בדבר? האם יוכל הציבור להאמין כי אין מדובר במסע נקם נגד מערכת אכיפת החוק, וכביכול רק הרצון לבדוק כשל שאירע הוא שמנחה את יוזמי מהלך זה? האם אין לכך קשר לנסיבות הזמן?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully