וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק אובמה מזגזג בעמדתו בסוגיית עירק

4.7.2008 / 7:04

אובמה אמר שהוא עשוי לשנות את עמדתו לאחר שייפגש עם גורמים צבאיים, כמה שעות לאחר מכן חזר והתחייב להוציא את הצבא תוך 16 חודשים

המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארצות הברית, ברק אובמה, אמר כי הוא עשוי לשנות את עמדותיו בסוגית הלחימה בעירק לאחר שיפגש עם גורמים צבאים במהלך החודשים הקרובים. אולם שעות לאחר שהכריז את ההודאה הזו, אמר אובמה כי הוא עדיין מחוייב להוציא את הצבא האמריקאי מעירק 16 חודשים לאחר שייכנס לתפקיד נשיא ארצות הברית.

שתי ההתבטאויות של אובמה מראות עד כמה מהווה הסוגייה העירקית אתגר עבור אובמה שמנסה לשמור על גמישות בנושא זה מבלי לזנוח את הבטחתו להוציא את אמריקה מעירק. הסנטור ג'ון מקיין, המועמד הרפובליקני, טען כי אובמה צפוי לשנות את עמדתו בנושא הנסיגה המדורגת מעירק, סנטורים רפובליקנים נוספים טענו כי אם יוציאו את הצבא האמריקאי מעירק למרות הירידה באלימות במדינה, זה עלול למחוק את ההישגים שהתקבלו.

בהתבטאות הראשונה שנשא אובמה אמר כי הוא מתכוון לערוך דיון מעמיק בנושא לאחר שיבקר במדינה בקיץ. "תמיד אמרתי שהקצב של הנסיגה יוכתב על ידי הביטחון של כוחותינו והצורך לשמור על יציבות, ההערכה זו לא השתנתה, וכשאגיע לעירק ואדבר עם הקצינים בשטח אני בטוח שיהיה לי מידע נוסף שיעזור לי להגיע להחלטות בנושא".

במטה אובמה מיהרו לכנס מסיבת עיתונאים נוספת לאחר שעלה החשש שהוא מצטייר כמי שאינו מחוייב ללוח הזמנים שקבע לנסיגה. במסיבת העיתונאים השנייה ניסה להבהיר אובמה את דבריו, "לא הייתי מספיק ברור בדברי הבוקר על עמדתי בנושא העירקי, תרשו לי להיות ברור ככל שאני יכול, אני מתכוון לסיים את המלחמה הזו, ביום הראשון לכהונתי בוושינגטון אני אכנס את מפקדי הצבא ואומר להם כי יש משימה חדשה והיא לסיים את המלחמה באופן אחראי. לא ראיתי מידע שסותר את עמדתי שניתן להחזיר את כוחותינו הביתה בביטחה בתוך 16 חודשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully