וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ב-4 ביולי השנה, האמריקאים יישארו בבית

טלי גולדשטין

4.7.2008 / 8:48

איגוד הרכב האמריקאי בדק את השפעת התייקרות מחירי הדלק לקראת יום העצמאות. בפעם הראשונה מזה כעשור, תירשם ירידה במספר הנהגים

התייקרות מחיר הדלק משפיעה על הנהגים בכל רחבי העולם וכעת היא מעיבה גם על חגיגות יום העצמאות האמריקאי, הלוא הוא ה"ארבעה ביולי". לפי בערכות איגוד הרכב האמריקאי (AAA ), בפעם הראשונה מזה כעשור, תירשם ירידה במספר המכוניות שייסעו בכבישי המדינה בארבעה ביולי.

40.4 מיליון נהגים אמריקאים ייסעו השנה לטייל במהלך חופשת סוף השבוע בת שלושה הימים לעומת 41 מיליון בשנה שעברה – ירידה של 600 אלף מכוניות. הזינוק במחירי הדלק מהווה גורם משמעותי בכך, העריכה AAA בתחזיותיה.

"מחיר הדלק הוא גורם מרכזי", אמר דובר AAA ניו יורק רוברט סינקלייר ג'וניור. "זוהי חופשת סוף השבוע הראשונה בה עומדים מחירי הדלק על למעלה מ-4 דולר לגלון. אם המחירים ימשיכו לעלות, אנו עלולים לראות ירידה חדה יותר במספר המטיילים בחופשה הקרבה", הוסיף. מחיר הדלק עלה בלמעלה מדולר במהלך 12 החודשים האחרונים.

לפי הערכות האיגוד, אזורי המערב התיכון וצפון מזרח ארצות הברית צפויים להיות האזורים בהם תירשם הירידה החדה ביותר במספר הנהגים במהלך סוף השבוע – ירידה של כ-2% לעומת 2007.

מחירי הדלק הגואים הובילו את המתמודדים לנשיאות ארה"ב - ברק אובמה וג'ון מקיין - להציע מספר פתרונות שנועדו לסייע לעם האמריקאי להתמודד עם העלייה החדה במחירי האנרגיה. כלכלנים רבים, לעומת זאת, מזהירים כי הממשלה אינה יכולה לעשות דבר כדי למנוע את העלייה במחירים וכי יידרשו לפחות 10 שנים עד שהמגמה תתהפך.

המועמד הרפובליקני ג'ון מקיין תומך בהקפאת המס הפדרלי על הדלק בקיץ הקרוב - תכנית שתעלה לקופת האוצר הפדרלית מיליארדי דולרים שנועדו לסלילת כבישים חדשים ושיפוץ הכבישים הקיימים. המועמד הדמוקרטי ברק אובמה תומך בהעלאת המסים המוטלים על חברות הנפט ובפתיחת חקירה פדרלית בנוגע לתיאום מחירים בין ספקיות הדלק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully