וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הריסת בתי מחבלים מעוררת קשיים משפטיים"

פנחס וולף וטלי גולדשטיין

3.7.2008 / 22:15

לדברי היועמ"ש מזוז, "אין אמנם מניעה עקרונית להריסת בתים, אך הדבר מעלה בעיות משפטיות". אולמרט: "לא נהסס להרוס בתים"

היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז קבע (הערב) חמישי, כי אמנם אין מניעעה משפטית להפעלת הסמכות של הריסת בתים, אך הדבר מעורר קשיים משפטיים לא מבוטלים. מזוז כתב את הדברים בחוות דעת לראש הממשלה ולשר הביטחון בתום דיונים בפרקליטות המדינה ובלשכתו בסוגיית הריסת בתים של המחבלים שביצעו את פיגועי הטרור בירושלים. מזוז מדגיש, כי על הגורמים המדיניים-ביטחוניים הרלבנטיים לבחון את השיקולים שפורטו בחוות הדעת ולהיות מודעים לסיכונים הכרוכים בהריסת בתים.

מוקדם יותר קרא ראש הממשלה אהוד אולמרט להחריף את צעדי הענישה נגד אזרחים ישראלים שמעורבים בפיגועי טרור. "אם צריך להרוס בתים, נהרוס בתים ואם צריך לשלול הטבות כלכליות, נעשה זאת", אמר אולמרט בפורום קיסריה של המכון הישראלי לדמוקרטיה.

אולמרט הוסיף כי הורה לשרי הממשלה ליזום תיקוני חקיקה שיאפשרו את החרפת הצעדים. לדבריו, "הפיגוע שהיה אתמול בירושלים הוא מסוג שלא התנסינו בו בעבר. זה פיגוע שנעשה מתוך ישראל אל תוך ישראל בקרב אוכלוסייה שחיה בצד הישראלי של הגדר".

סגן ראש הממשלה חיים רמון אמר היום, כי יש לנתק את שכונת צור באהר, בה התגורר המחבל חוסאם דוויאת שביצע את פיגוע הדריסה בירושלים אתמול, משאר ירושלים. לדברי רמון, יש לשלול מתושבי השכונה המזרח ירושלמית את תעודות הזהות הישראליות שלהם. כמו כן הוא הציע לשנות את מסלול גדר ההפרדה המפרידה בין ירושלים לגדה המערבית, כך שצור בהאר תיוותר מחוץ לבירה.

רמון: "הריסת הבית לא תיצור הרתעה"

רמון הוסיף, כי הוא אינו מסכים עם אלו שטוענים כי הריסת בית המחבל תעזור למנוע התקפות דומות בעתיד, אך למרות זאת, יש להרוס את הבית במידה וזהו צעד חוקי. לדברי רמון, יש להוציא את שכונת ג'באל מוכאבר, ביתו של המחבל שהרג בחודש ינואר שמונה תלמידים ישראלים בישיבת "מרכז הרב" בירושלים, מחוץ לגדר גם כן.

בתוך כך, ועדת הפנים של הכנסת צפויה לדון ביום שני הקרוב בצעדים שיש לנקוט כדי "ליצור הרתעה נגד אזרחים ישראלים המעורבים בפיגועי טרור". יו"ר הוועדה ח"כ אופיר פינס אף ביקש מהיועץ המשפטי לממשלה לסקור את הכלים המשפטיים שעומדים למדינה בעניין.

אתמול ביקש אולמרט משר הרווחה יצחק הרצוג לבחון אם ניתן לשלול קצבאות ביטוח לאומי מבני משפחתו של המחבל, המתגוררים בשכונת צור באהר שבמזרח ירושלים. בעקבות פנייתו של אולמרט, הורה הרצוג לשלול ממשפחת המחבל קצבאות שאירים ולמנוע מהם דמי קבורה שנועדו לקבורתו של המחבל. גם שר הביטחון אהוד ברק הביע אתמול את תמיכתו בהריסת ביתו של המחבל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully