וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חנן גולדבלט הורשע באונס ומעשים מגונים

נתיב נחמני

3.7.2008 / 16:03

ביהמ”ש הרשיע את השחקן בביצוע העבירות ב-5 נשים שונות, שלמדו בבית ספר למשחק בו הוא לימד. יישאר במעצר בית עד גזר הדין

ניר לנדאו, מערכת וואלה!

(צילום : איריס דומאני, עריכת וידאו: ארנון מעוז)

בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע היום (חמישי) את השחקן חנן גולדבלט באונס, מעשים סדום, מעשי מגונים וקבלת דבר במרמה. לפי כתב האישום, הוא ביצע את העבירות בחמש נשים שונות, לאורך תשע שנים. עם זאת, גולדבלט זוכה בשלושה סעיפים של ביצוע מעשה מגונה, משני סעיפים של ביצוע מגונה תוך ניצול יחסי מרות ומסעיף אחד של קבלת דבר במרמה.

השופטים קבעו כי גולדבלט ישאר במעצר בית אצל אחותו במושב הס וכי הוא יידרש להפקיד ערבות עצמית של 150 אלף ש"ח. עם זאת, הפרקליטות ביקשה להורות על מעצרו של גולדבלט עד לקבלת גזר הדין, בטענה כי קיים חשש שיימלט.

השופט אברהם טל קבע בפסק הדין: "הוכח מעל ומעבר לכל ספק שגולדבלט נהג 'לפתות' בנות צעירות ממנו בעשרות שנים, אותן הכיר במסגרת קורס משחק בו הוא לימד. הוא אמר להן כי הן יפות ומוכשרות וכי יש להן עתיד בעולם המשחק, כי הוא מוכן להשקיע בהן ולתת להן שיעורים פרטיים, ונתן להן להבין שעתידן המקצועי בתחום המשחק תלוי בו".

"כפה מגע מיני במהלך חזרות"

עוד קבע השופט כי "שוכנעתי כי הנאשם ניצל את היותו מורה לדרמה ומשחק כדי להציע למתלוננות ללמד אותן משחק באופן פרטי, ותוך כדי כך שכנע את חלקן לערוך עמו חזרות על סצינות מין, עליהן הן, כביכול, עומדות להיבחן".

לפי כתב האישום, הוא הצליח להשיג את הסכמת המתלוננות לקיים עמו מגעים מיניים לאחר ששכנע אותן כי ביצועם נדרש כהכנה לקראת מבחני במה. במקרים אחרים, ביצע בהן מעשים מיניים בניגוד לרצונן. מאז ספטמבר 2005 נתון היה גולדבלט במעצר בית, אך באוגוסט אשתקד החליטה השופטת עדנה ארבל להקל בתנאי מעצרו.

הפרשה נחשפה לאחר שאחת הנערות גוללה את סיפורה בפורום באינטרנט, בו סיפרה כי בשנת 1989,כשהייתה בת 16, היא נוצלה מינית על ידי "שחקן-בדרן, שהיה מפורסם מאוד". לדבריה, "הייתי ילדה מאוד תמימה והיום בדיעבד אני מבינה מה היה שם וזה נורא". גולדבלט שכנע את הנערה לקיים עמו יחסי מין, כחלק מחזרות לתסריט שכתב בו מסופר על נערה המקיימת קשר של גילוי עריות עם אביה, לאחר מות אמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully