וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופיר טען לאי שפיות, משפחת הנרצח השתוללה

נתיב נחמני

3.7.2008 / 15:48

פרקליטיו של ז'וליאן סופיר, המואשם ברצח נהג מונית טענו לאי שפיות, ומשפחתו של המנוח החלה להשתולל ותקפה את מאבטחי בית המשפט

איריס דומאני

(צילום:איריס דומאני, עריכת וידאו: נעמה דרור)

קטטה רבת משתתפים פרצה היום (חמישי) במהלך הדיון במשפטו של ז'וליאן סופיר, החשוד ברצח נהג המונית ממזרח ירושלים לפני כשנתיים. במהלך הדיון נשמעה עדותו של הפסיכיאטר פרופסור שמואל טיאנו לגבי מצבו הנפשי של סופיר. בעדותו, טען טיאנו כי סופיר לא כשיר מבחינה נפשית - דבר שעורר את זעמם של בני משפחת הנרצח, תייסיר קריקי מבית חנינא. בני המשפחה ניסו לפגוע בסופיר, אך מאבטחי משמר בית המשפט, בסיוע של אנשי יחידת נחשון של שירות בית הסוהר נאבקו בבני משפחתו של הנרצח במשך דקות ארוכות והצליחו למנוע מהם להגיע לסופיר.

במהלך המהומה, אליה הוזעקו עשרות מאבטחים, התעלפה אחותו של הנרצח ונאלצה לקבל טיפול רפואי מחוץ לאולם הדיונים. בנה, כאמל שוויקי אמר לוואלה! חדשות, כי "סופיר איננו סובל מאי שפיות. מי שתכנן רצח כזה לא יכול להיות משוגע. במידה ובית המשפט יחליט שהוא לא שפוי זה רק יראה לנו שאין חוק ואין צדק במדינה הזו".

הדיון עצמו עסק בחוות הדעת הרפואית של הפסיכיאטר לגבי מצבו הנפשי של סופיר. בעדותו טען פרופסור טיאנו, כי מהבדיקה שערך לסופיר לפני כשנה, שבועיים לאחר הרצח, עלה כי הוא סובל מסכיזופרניה פרנואידית. לדבריו, סופיר הוא בעל יכולת אינטלקטואלית גבוהה, אך סובל מהפרעות בדרך החשיבה.

לטענת הפרקליטות, עצם תכנון הרצח שולל את טענת האי שפיות. בתגובה לכך אמר הפרופסור, כי אין מניעה שאדם יכול לתכנן רצף פעולות שהבסיס שלהם הוא פסיכוטי. לדבריו, דווקא כשאדם סובל מפרנויות הוא מתכנן את פעולותיו היטב.

הביתה או למאסר עולם?

בכתב האישום שהוגש נגד סופיר, נטען כי לפני כשנה עלה סופיר על מונית לנסיעה מירושלים לתל אביב, זאת לאחר שווידא שנהג המונית הוא ערבי. את הנסיעה הם עשו דרך נתניה, שם אסף סופיר את כלי הרצח. כשהגיעו לתל אביב, הזמין את הנהג לעלות לדירתו, שם הוא מואשם כי שיסף את גרונו ודקר אותו עשרות פעמים. לאחר מכן יצא לנהוג במונית. זמן קצר לאחר מכן הוא נעצר באמצע הרחוב, כשבגדיו מגואלים בדם.

בכתב האישום טענה הפרקליטות, כי סופיר תכנן היטב את הרצח, וכי זמן רב לפני כן גמלה בלבו ההחלטה לרצוח ערבי. השופטים צפויים להכריע בקרוב האם טענת אי השפיות של פרקליטיו של סופיר, יהודה פריד וטל גבאי, תתקבל. אם כן, סופיר יופנה לטיפול ולאחר תקופה לא ארוכה ישוחרר לביתו. אם לא, צפוי כי ישלח למאסר עולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully