וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדות השוטרים: "חשבנו שזו תאונת דרכים"

פנחס וולף

3.7.2008 / 14:38

השוטרים שהגיעו ראשונים לפיגוע בי-ם, סיפרו על ניסיונם לעצור את המחבל. "הוא היה מעולף. נזרקה עליו אבן ואז הוא התעורר וצעק 'אללה אכבר'"

(צילום: גדעון צנטר, רויטרס. עריכת וידאו: ענת ברק)

שני השוטרים שהגיעו אתמול ראשונים לזירת הפיגוע ברחוב יפו בירושלים סיפרו הבוקר (חמישי) לעיתונאים על אירועי האתמול. "עמדתי מול הטרקטור כדי שאני אהיה המטרה ולא האוטובוס" סיפר רס"פ שאדי דאוד, שיחד עם סמ"ר אלינור נחום, ניסה לנטרל את המחבל. "אז אלינור ירדה לכיוון הטרקטור והוא נעצר. עליתי לטרקטור והסתכלתי על המחבל. לא היה לו דופק, והחזרתי את הנשק לנרתיק. באותו זמן עבר חרדי ברחוב וזרק אבן לראשו של המחבל. הוא התעורר, צעק 'אללה אכבר', ונגח בי. התחלתי להיאבק בו בניסיון לזרוק אותו מהטרקטור וזה לא עזר".

לאחר שהמחבל התעורר מעלפונו הוא המשיך בנסיעתו והרג אישה נוספת, בת שבע אונטרמן. "שלפתי את הנשק ותוך כדי שמעתי שלוש יריות. המשכתי לתפוס אותו כדי להוריד אותו מההגה ותוך כדי נפלתי מהטרקטור", סיפר השוטר.

לדברי דאוד, הסיבה שהוא ונחום לא ירו בתחילת האירוע היא מפני שהם לא ראו את הפגיעה בכלי הרכב. "ראינו רק שהוא הפך את האוטובוס. חשבנו שמדובר בתאונת דרכים. רק בפעם השניה שהוא חבט בגג האוטובוס הבנו שמשהו לא בסדר. עמדתי מולו, הכף היתה למעלה ולא יכולתי לראות. כשהוא התעורר לא יריתי כי זה מקום קטן והדבר הראשון שעבר לי בראש היה להוריד אותו מההגה".

"כשהכף ירדה, יריתי 3 כדורים"

סמ"ר נחום אמרה היום כי "יצאתי מחוזקת מהאירוע כי אני יודעת שעשיתי הכל כדי לנטרל את המחבל". היא סיפרה כי היתה בעבודה ברחוב יפו. "פתאום ראינו טרקטור משתולל ופוגע באוטובוס. שאדי היה מול הטרקטור שפגע בפעם השנייה באוטובוס, והטרקטור נסע לכיוונו כדי לדרוס אותו".

"הלכתי לכיוון הטרקטור, שלפתי את הנשק, דרכתי, וכשהכף ירדה בפעם השלישית יריתי שלושה כדורים", המשיכה נחום. "חשבתי ששאדי מת. השמשה התנפצה, המחבל נפל, ואז שאדי עלה עם נשק שלוף לטרקטור. בינתיים הלכתי לאוטובוס לחלץ את הנוסעים, שברתי את השמשה והנוסעים יצאו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully