וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש לי חלום

ירון שוורץ

4.7.2008 / 8:27

היוגים הקדומים במזרח והשאמנים בדרום אמריקה, פיתחו שיטות שעוזרות להתערב בחלומות בשביל ריפוי הנפש - האות ח’ בלקסיקון

חלימה מודעת

שיטת החלימה המודעת מאפשרת למתמחים בה להגשים את כל החלומות שלהם, אבל בתוך החלום עצמו. מי מאיתנו לא חלם על כסף וזהב, בגדים ומכוניות יוקרה, שנעלמו עם רגע ההתעוררות? כולנו גם יודעים שהרושם החווייתי של הרגשות וההתנסויות שנחוו בחלום, תמיד משאירות על החושים רשמים כה עזים, שממשיכים ללוות אותנו במהלך היום.

היוגים הקדומים במזרח והשמאנים בדרום אמריקה, פיתחו לפני שנים רבות שיטות, שמטרתן "להתעורר" באמצע החלום ולנהל אותו לפי רצונותינו ובשליטה מלאה. ערות בתוך החלום נחשבה להזדמנות לריפוי פצעים נפשיים והתנסות רגעית במציאות כפי שבאמת היינו רוצים לחוות אותה.

החלימה דורשת הקשבה ומודעות לסימנים שנגלים בחלומותינו. מכיוון שלכל אחד יש עולם חלומות משלו, קשה להצביע על טכניקה שמתאימה לכל, אך יש מספר רמזים שיכולים להוביל לתוך החוויה. המפתח הוא, שהחולם צריך לגלות שהוא חולם.

סימנים שיעידו על כך יהיו: קשיים בקריאת טקסט מדף, ניסיונות כושלים להדליק ולכבות את האור על ידי מתגי החשמל וכמובן המבחן האולטימטיבי - גשו לדמויות שמופיעות סביבכם ושאלו אותם: "האם זהו חלום?". אם יעשה הדבר במציאות כמובן שנזכה להתייחסות של בלתי שפויים, אך בחלום שאלה כזו לא תקבל תשובה.

מהרגע שנוצרה המודעות לכך שאנחנו נמצאים בזמן חלום, ניתן לממש כל פנטזיה. החוויה הפופולארית בקרב אמני החלימה היא התעופה, אותה פעולה שבאמת לא נוכל לעולם לבצע במציאות.

מתנגדי השיטה טוענים, כי החלום נועד לריקון כל אותם רגעים רועשים שהעדפנו להתעלם מהם במהלך היום. התערבות בחלום ללא הדרכה ממורה מנוסה, תמנע מהמוח "למחוק" את המידע הלא רלוונטי, תעמיס על החולם ולבסוף תיצור מצב של מצוקה וחוסר מנוחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully