וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתבר שעשן הסיגריות דווקא טוב לעסקים

נורית רוט

3.7.2008 / 12:57

ביהמ"ש פסק לתובעים ייצוגיים נגד מסעדת פוקצ'טה הירושלמית 2.5 מיליון שקל. כדי לממש את נצחונם ייאלצו התובעים לחזור ולאכול במסעדה

בית משפט המחוזי בירושלים אישר שלשום הסדר פשרה בתביעה ייצוגית שהוגשה נגד מסעדת פוקצ'טה הירושלמית, בגין הפרת החוק להגבלת עישון. סכום הפשרה לכ-4,200 חברי הקבוצה מוערך בכ-2.5 מיליון שקל.

בתביעה הייצוגית שהוגשה לפני כשנה לבית המשפט, טענו דן מן ואירית שמש כי פוקצ'טה - מסעדה איטלקית המגישה בשרים, פסטות, פירות ים, סלטים ופוקצ'ות - מפרה באופן מתמשך את החוק להגבלת העישון במקומות ציבוריים, בין היתר בכך שאין שטח המוקצה למעשנים בנפרד, ותבעו ממנה פיצוי של 7 מיליון שקל.

על פי ההסדר שאושר, הפיצוי עבור חברי הקבוצה הייצוגית הינו כל מי שביקר במסעדה בין 15 למאי ל-15 ליוני 2007 ונחשף לעשן - ימומש על ידי זכאות לקבל עשר ארוחות במסעדה, שמחיר כל אחת מהן לא יעלה על 100 שקל, בהנחה של 60%. כלומר, חבר הקבוצה ישלם עבור ארוחה שמחירה 100 שקל סך 40 שקל בלבד. ההנחה תהיה בתוקף משך 13 חודשים ממועד תחילת ההסדר.

השופט יצחק ענבר ציין בהחלטתו לאשר את ההסדר, כי הסדר הפשרה המוצע מקדם את תכלית אכיפת החוק, משום שהמסעדה התחייבה על פיו להקפיד על קיום החוק במלואו, להתלונן על כל מי שיעבור על החוק בפני הרשות האוכפת, ואף לסרב לתת שירות למי שיפר את החוק. "לאור האינטרס הציבורי בקיום חוק הגבלת העישון, מחד גיסא, וחולשתן של מערכות אכיפתו השלטוניות, מאידך גיסא, נודעת להסדר הפשרה תרומה ציבורית של ממש", קבע. לבא כוח התובעים הייצוגיים, עו"ד עמוס האוזנר, נפסק שכר טרחה בסך 40 אלף שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully