וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוכת האבלים של המחבל פורקה בהוראת המשטרה

נתיב נחמני ופנחס וולף

3.7.2008 / 12:23

צוות מג"ב שהבחין בהקמת הסוכה בחצר ביתו של המחבל בכפר צור באהר הורה לבני משפחתו לפרקה. פרקליט המשפחה: "לא מדובר במחבל אלא ברוצח לא שפוי"

(צילום באדיבות BBC, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

סוכת אבלים, שהוקמה הבוקר (חמישי) בחצר ביתו של המחבל שביצע אתמול את הפיגוע בירושלים, פורקה בהוראת המשטרה. צוות מג"ב, שהבחין בהקמת הסוכה בכפר צור באהר במזרח ירושלים, הורה לבני משפחתו של המחבל, חוסאם דוויאת, לפרק אותה. בני המשפחה מילאו את הוראת השוטרים, והסוכה פורקה ללא התנגדות. כוחות מג"ב נערכים במקום מחשש להתפרעויות של תושבי השכונה.

מיד לאחר הפיגוע, שגבה את חייהם של שלושה אנשים, קראו אתמול רבים במערכת הפוליטית למנוע את הקמת סוכת האבלים ולהרוס את בית משפחתו. יו"ר ועדת העבודה והרווחה, ח"כ יצחק גלנטי (גיל), אף החליט הבוקר לקדם את הצעת החוק השוללת דמי קבורה ממחבלים.

במקביל מגבש ח"כ אברהם מיכאלי (ש"ס) הצעת חוק, לפיה "ישראל תהרוס בתי מחבלים שנטלו חלק בפעילות טרור וניסיונות לפיגועי טרור". הצעת החוק תונח על שולחן הכנסת בראשית השבוע הבא, וגובשה ביוזמתו של יו"ר ש"ס השר אלי ישי. "תעודת זהות כחולה לא תהיה קמע עבור מחבלים", אמר ישי. "ראוי לנקוט בכל האמצעים ובכלל זה שלילת אזרחות ומניעת תשלומים. עבורי תעודת זהות של המחבל ומשפחתו היא וירטואלית".

"משפחת המחבל חפה מפשע"

פרופ' אסא כשר ושופט העליון לשעבר מישאל חשין הביעו אתמול את התנגדותם להריסת הבית כעונש קולקטיבי. חשין אמר לוואלה! חדשות כי "איש בעוונו ישא. אין סיבה להרוס בית של אזרחים חפים מפשע". פרופ' כשר הוסיף, כי "הטענה של המדינה היא כי מדובר בצעד מעורר הרתעה. אולם הריסת בתים לא באמת מעוררת הרתעה. גם אם היה מדובר בצעד שמעורר הרתעה עדיין זהו מעשה לא מוסרי. מדובר בפגיעה באנשים חפים מפשע".

פרקליטה של משפחת דוויאת, אמר הבוקר, כי "מדובר ברוצח ולא במחבל". בראיון לקול ישראל הסביר עו"ד שמעון קוקוש, כי דוואיית "נכנס לטירוף ודרס את כל מי שהיה לידו. מדובר במרכז ירושלים, ויכלו להיות שם גם תושבים ערבים. הוא יכול היה להרוג כל אחד, ואין כרגע שום הוכחה שמדובר במחבל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully