וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: כתבי אישום בפרשת רשות המסים

נתיב נחמני

3.7.2008 / 11:32

כתבי האישום יוגשו נגד 8 חשודים בפרשה, בהם ג'קי מצא ושולה זקן. מצא חשוד שקיבל שוחד מעסקנים פוליטים, שהכירה לו זקן

הפרקליטות הודיעה לשמונה מהחשודים בפרשת רשות המסים, בהם מנהלת לשכתו לשעבר של ראש הממשלה, שולה זקן, וראש רשות המסים לשעבר, ג'קי מצא, כי תשקול הגשת כתב אישום נגדם. שמונת החשודים זומנו לשימוע שלאחריו תישקל הגשת כתב האישום. זקן חשודה במרמה והפרת אמונים ומצא חשוד בלקיחת שוחד ובהפרת אמונים.

בבסיס הפרשה עומד החשד כי קובי בן גור ויורם קראשי, שני עסקנים פוליטיים, שיחדו עובדים ברשות המסים, בהם מצא והסמנכ"לים, גידי בר זכאי ושמואל בוברוב. לטענת הפרקליטות, מחומר הראיות שבידיה, עולה כי השפעתם של קארשי ובן גור נבעה, בין היתר, ממחויבותו של מצא כלפיהם, בשל הבטחתם לפעול לבחירתו לראש הרשות, ובשל קרבתו המשפחתית של קארשי לאחותו, שולה זקן.

על פי החשד, לקראת סוף שנת 2005, בן גור הציע למצא להיפגש עם קארשי, בכדי שיפעל, באמצעות אחותו, לקידומו לראש הרשות. מצא הסכים להצעה והשניים נפגשו. בתמורה לעזרה, הם ביקשו ממנו בקשות שונות, בהן בקשה שיקדם עובדים ברשות על פי דרישתם בכדי להרחיב את השפעתם ברשות המסים. לטענת הפרקליטות, בידיה הראיות לכך לפעולות אלו של בן גור וקראשי היתה תרומה מהותית למינויו של מצא לראש הרשות.

על פי החשד, לאחר המינוי מצא אכן פעל לקידום ענייניהם של השניים, ומינה וקידם עובדים בהתאם לדרישותיהם. מצא אף חשוד כי אפשר לבן גור לראיין בעצמו עובדת שהיתה מועמדת לקידום. במסגרת התפקיד שאליו קודמה, היתה לה השפעה על החלטות בענייני מיסוי של בן גור עצמו.

מחומר הראיות עולה כי הסמנכ"לים, בוברוב ובר זכאי, נציג הרשות בארה"ב, יגאל סער, ומנהל תחום יבוא אישי במכס, יוסי שטיינמיץ, לקחו שוחד מקארשי ומבן גור, ובתמורה קידמו את האינטרסים של השניים.

עוד עולה מחומר הראיות, כי זקן אמרה למצא כי עד שלא יסגור את עניין המינויים לשביעות רצונו של אחיה, היא לא תאפשר לו להיפגש עם השר אולמרט, ואף תעכב את שאר המינויים. "זקן העדיפה את האינטרסים שלה ושל אחיה, על פני האינטרס הציבורי ובכך עשתה במילוי תפקידה מעשים של הפרת אמונים", טוענים בפרקליטות.

החקירה הגלויה נגד החשודים נפתחה בינואר 2007 על פי החלטת היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, זאת לאחר שביחידה הארצית לחקירות הונאה (יחא"ה) ניהלו נגדם חקירה סמויה במשך חודשים, במסגרתה בוצעו האזנות סתר לחשודים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully