וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מונגוליה מנסה להירגע מהבחירות

גיל קדרון

3.7.2008 / 11:36

אחרי יומיים של מהומות קטלניות בבירה אולן בטאר הצליחה המשטרה להשיב את השקט לרחובות. משקיפים: "הבחירות לא הוטו"

אחרי כמה ימים של מהומות בבירת מונגוליה, אולן בטאר, בעקבות התוצאות מעוררות המחלוקת של הבחירות לפרלמנט, החלו היום (חמישי) השוטרים לנקות את רחובות העיר. כמו כן, הפרלמנט התכנס לישיבה מיוחדת במטרה לדון במחאה הציבורית, שעלתה בחייהם של חמישה אנשים, ועשויה לפגוע בסיכוייה של המדינה הענייה לצאת לדרך חדשה. על פי התוצאות הרשמיות, רשמה המפלגה הקומוניסטית השלטת ניצחון סוחף.

הבחירות השבוע נתפסו כחשובות במיוחד, לאור האינפלציה הגואה והאפשרויות הכלכליות החדשות שעמדו בפני הממשלה העתידית, לאור גילויים של מצבורי פחם חדשים במדינה. "הפרלמנט דן בהכרזתו של הנשיא על מצב חירום, ואישר אותה", אמר בטלוויזיה הציבורית יו"ר הפרלמנט.

המפגינים השליכו אבנים על בניין המפלגה השלטת והציתו צמיגים. רק מצב החירום, שהוכרז ביום שלישי ויימשך עד יום שישי, הצליח להחזיר את השקט לרחובות, מהם נאספו כ-40 טונות של הריסות.

מונגוליה השתחררה מהשפעת המשטר הסובייטי ב-1990, והיו אלו הבחירות החמישיות בתולדות המדינה ה-17 בגודלה בעולם. שטחה של המדינה, הגדולה פי 60 מישראל, מתפרש על פני הרים וגבעות, מישורים וערבות, כשמצפונה סיביר ומדרומה סין, ואין לה מוצא לים. אוכלוסייתה מונה בסך הכל שלושה מיליון איש, וכשני מיליון מתוכם נוודים שחיים באוהל המסורתי גר (Ger), שניתן לפירוק והרכבה מהירה יחסית.

המשקיפים הבינלאומיים טענו כי הבחירות היו ברובן הוגנות, אולם נמנעו מלקבוע מי משתי המפלגות, הקומוניסטית והדמוקרטית, יצאה מנצחת.

  • עוד באותו נושא:
  • מונגוליה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully