וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנאשם ברצח פלינר: "טוב שעצרתם אותי"

נתיב נחמני

3.7.2008 / 9:12

כתב אישום בגין רצח הוגש נגד הנער בן ה-17 הנאשם ברצח עו"ד פלינר. הנער: "אני מרגיש הקלה שתפסתם אותי - הייתי עושה זאת שוב"

איריס דומאני

(צילום: איריס דומאני, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

לבית משפט המחוזי בתל אביב הוגש הבוקר (חמישי) כתב אישום נגד ת', הנער בן ה-17 הנאשם ברצח עו"ד ענת פלינר. על פי כתב האישום, ב-10.4.06 החליט ת' לבצע שוד באחד הבתים ברמת השרון כדי להשיג כסף כשעבר סמוך לביתה של פלינר.

בכתב האישום נטען, כי סמוך לשעה 21:00 נטל ת' זוג כפפות שחורות וסכין קומנדו השייכת לאביו מארון הבגדים של הוריו, ויצא מביתו. כשהגיע לבית משפחת פלינר, דפק על דלת הכניסה מכיוון שנראה הבית יפה בעיניו. כשפתחה לו פלינר את הדלת, דרש כי "תוציא את כל הכסף" ודקר אותה פעמיים באמצעות הסכין בבטנה, השליך את הנדן לרצפה וברח מהמקום. כתוצאה מהדקירות התמוטטה פלינר לעיני ילדיה הקטנים, שרצו לעברה כששמעו את זעקותיה. פלינר מתה מאוחר יותר בדרכה לבית החולים כתוצאה מדימום פנימי.

היום מואשם ת' בן ה-17 בעבירת רצח אותה ביצע כשהיה בן 15 ושלושה חודשים בלבד. במקביל להגשת כתב האישום, הגישה נציגת הפרקליטות עו"ד דפנה וכניש בקשה למעצרו עד תום ההליכים. בבקשה נטען כי בידי המדינה תשתית ראייתית איתנה להאשמתו ומעצרו של ת'. בין חומר הראיות לכאורה ישנה הודאתו, שחזור שביצע בפני החוקרים ומפגשים מתועדים של ת' עם אמו ואביו בהם הוא מודה בביצוע הרצח. כמו כן, ראיות אותן השיגה המשטרה טרם מעצרו: טביעות אצבעותיו על הסכין והתאמת פרופיל הדנ"א שלו, שנלקח מהכפפות מהן ניסה להיפטר סמוך לזירת הרצח.

"מסוכנותו של המשיב נלמדת מעצם מעשיו הנפשעים", כתבה התובעת בבקשתה. "על אף גילו הצעיר הוא נטל סכין קומנדו ותכנן לבצע שוד מזוין. הוא דקר את המנוחה על מפתן ביתה-מבצרה ונמלט תוך שהוא משאיר אותה להתבוסס בדמה".

לטענת התביעה, מאז הרצח המשיך ת' בשגרת יומו "ללא כל הבעת חרטה, כאילו דבר לא קרה, ואף ביצע מספר עבירות רכוש. את הסוד הנפשע הוא נצר בלבו". בבקשה מפורטות גם התבטאויותיו: "אני מרגיש הקלה ומזל שתפסתם אותי, כי נראה לי שהייתי עושה את זה עוד פעם". בשל החשש כי ינסה להתחמק מדין, שנתמכת בהתבטאותו כשאמר כי הוא מתאמן לקראת יום שבו יתכן שיצטרך לברוח, טענה התובעת כי אין מקום אחר בו יוכל לשהות אלא במעצר מלא עד לסיום המשפט.

"ההודאה נגבתה שלא כדין"

לאחר שבבקשה להארכת מעצרו נטען כי ת' הודה במספר הזדמנויות שונות במעשה הרצח, ביציאה מהדיון טענו עורכי דינו, משה ושירה מרוז, כי גילו שההודאה נגבתה שלא כדין שניות ספורות, לטענתם, לאחר שניצל מניסיון התאבדות בתאו. "בזה הרגע שמעתי דברים שמאוד זיעזעו אותי", אמר משה מרוז. לדבריו, ת' הכחיש את ההאשמות נגדו עד שניסה להתאבד. רק אז החתימו השוטרים את ת' על ההודאה ורק לאחר שנגבתה ממנו הודאה זו הוא הופנה לקבלת טיפול רפואי.

"לא ייתכן שייגבו מקטין עדות דקות לאחר שניסה להתאבד. מדובר בקטין צריך להתייחס אליו בכפפות של משי. זה לא רוצח ולא עבריין, זה ילד שהיה בן 15. מרוז אף הוסיף, כי "ברגע שההודאה הראשונית נגבתה במצב שהיה נתון בו, אין כל ערך לשאר ההודאות שניגבו ממנו לאחר מכן".

אחותה של פלינר, לימור רובס, אמרה ביציאה מהדיון: "מבחינתנו הסליחה לא תחזיר את ענת לחיים ולא תחזיר לילדים את אמא שלהם. אין פה מחילה, לא מהמשפחה ולא מהילדים. אנחנו נדאג שיהיה פה צדק חברתי והאמת תצא לאור. צריך להרחיק את האדם הזה מהציבור ומהרחובות".

ד"ר דנה פוגץ' יו"ר מרכז נגה לנפגעי עבירה הצהירה לאחר הדיון, כי בכוונתה להגיש בקשה לאפשר לבני משפחתה של פלינר להיות נוכחת בדיונים, על אף שהם אמורים להיערך בדלתיים סגורות, מאחר שהנאשם קטין. פוגץ' הבירה כי היא רוצה לאפשר למשפחה לעקוב אחר המשפט ממקור ראשון ולא דרך הפרסומים בתקשורת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully