וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מעכשיו לא רק צה"ל משחרר בני ערובה"

3.7.2008 / 0:59

אינגריד בטנקור, לשעבר מועמדת לנשיאות קולומביה, שוחררה משבי ארגון גרילה לאחר 6 שנים. יחד איתה שוחררו 14 חטופים נוספים.

הפוליטיקאית הצרפתייה-קולומביאנית, אינגריד בטנקור, שלושה אמריקאים ו-11 בני ערובה נוספים שהוחזקו בג'ונגלים בקולומביה, שוחררו אתמול (רביעי) מידי ארגון הגרילה FARC, על ידי צבא המדינה. כל בני הערובה ששוחררו היו בקו הבריאות, על אף שהוחזקו בתנאים קשים במיוחד. בטנקור, בת 46, היתה בעבר מועמדת לנשיאות קולומביה והפכה לסמל לסבלם של בני ערובה. בשל אזרחותה הכפולה, צרפתית וקולומביאנית, משך סבלה של בטנקור תשומת לב מרחבי העולם.

פעולת החילוץ התרחשה בחלקו הדרומי של מחוז הג'ונגלים גוואביר. החיילים התחזו לפעילים בארגון לא ממשלתי פיקטיבי, שהיה אמור להטיס את החטופים במסוקים לפגישה עם ראש ארגון FARC, אלפונסו קאנו. "המסוקים, שלמעשה שייכים לצבא, הטיסו את בני הערובה לחופשי", אמר שר ההגנה הקולומביאני, חואן מנואל סנטוס. הוא כינה את המבצע "חסר תקדים".

"עד כה צה"ל נודע כצבא שמשחרר שבויים", אמרה בטנקור, "עכשיו הצטרף אליו גם צבא קולומביה". היא הוטסה לנמל תעופה צבאי בבוגוטה בירת קולומביה. בנאום שנשאה שם הודתה לאלוהים ולחיילי צבא קולומביה. "פעולת החילוץ הייתה ללא רבב", אמרה בטנקור בדמעות, "שחרורי הוא סימן לשלום המתקרב בקולומביה". בטנקור הוסיפה כי היא "עדיין מקווה להיות נשיאת קולומביה".

בטנקור נחטפה על ידי ארגון הגרילה בשנת 2002, ונראתה בפעם האחרונה בסרט וידאו שפרסם הארגון בסוף השנה שעברה, כשהיא חולה ומדוכאת.

"אוריבה מנהיג חזק"

נשיא צרפת ניקולא סרקוזי אמר כי "היום נגמר סיוט בן שש שנים, אינגריד נמצאת בקו הבריאות". את הדברים אמר סרקוזי בארמון הנשיאותי כשמסביבו בני משפחתה של בטנקור. שר החוץ הצרפתי ברנרד קושנר ובני משפחת בטנקור יצאו מצרפת לקולומביה כדי להיפגש עם בת משפחתם.

נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש בירך הלילה את נשיא קולומביה אלוורו אוריבה על שחרור בני הערובה וכינה אותו "מנהיג חזק". שרת החוץ קונדוליזה רייס אמרה שהיא "שמחה מאוד" למשמע החדשות. ארה"ב תמכה רבות באוריבה בשנים האחרונות. כספי התמיכה שהועברו לקולמביה, איפשרו לנשיא לחזק את הצבא ולהחליש את כוחו של ארגון הגרילה.

בתוך כך, נודע כי שלושת בני הערובה האמריקאים, שעבדו בחוזה קבלני עם משרד ההגנה הקולומביאני, הוטסו לארה"ב מיד לאחר ששוחררו מהשבי.

קריאה להפסקת אש

ארגון הגרילה דרש כי אוריבה יסיג את חייליו מאזור הג'ונגלים כדי להתחיל במשא ומתן לשחרור החטופים. אוריבה, שאביו נרצח על ידי הארגון, סרב לתנאים, אך הציע לארגון מקום קטן יותר, שיוגן על ידי כוחות בינלאומיים, בתנאי שלא יישאו בו נשק.

בעבר כלל הארגון 17 אלף חיילים שהיו יכולים לתקוף ערים ולחטוף אזרחים ללא הפרעה. באמצעות פעולתו התקיפה של אוריבה, היום כולל הארגון 9,000 פעילים בלבד, ונמצא בשטחים מבודדים. בשנה החולפת איבד הארגון שלושה ממנהיגיו הבכירים ביותר.

מיד לאחר שהתפרסם דבר החילוץ, קרא שר ההגנה סנטוס לארגון להיכנע ולפתוח בשיחות להשגת הפסקת אש. בארה"ב טענו כי החילוץ הוכיח שהארגון נמצא במשבר משמעותי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully