וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הודו: 4.5 מיליון נהגי משאיות לא טועים

גיל קדרון

2.7.2008 / 21:42

איגודי העובדים של נהגי המשאיות פתחו בשביתה בלתי מוגבלת בזמן, במחאה על מחירי הדלק המאמירים. החלה בהלת קניות של מוצרי יסוד

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ארנון מעוז)

מיליוני נהגי משאיות הודים פתחו היום (רביעי) בשביתת מחאה כנגד המסים הגבוהים ומחירי הדלק המאמירים, כך הודיעו מנהיגי האיגודים, לאחר שפגישותיהם עם ראשי משרד התחבורה העלו חרס.

המשאיות בהודו הן עורק החיים של הכלכלה ההודית, שצומחת כבר כמה שנים בכתשעה אחוזים, ומעבירים מיליוני טונות של סחורות אזרחיות ותעשייתיות. בכל כביש בינעירוני עוברות עשרות משאיות בדקה, אולם מחירי הדלק, שגם כך בהודו הם מן הגבוהים בעולם ביחס לרמת החיים, עלולים להאט את הצמיחה ולפגוע ברמת החיים של עשרות מיליוני הודים.

"כ-4.5 מיליון משאיות ירדו מהכביש כחלק מהשביתה, שאיננה מוגבלת בזמן", אמר ס.ק שארמה, יועץ לקונגרס נהגי המשאיות. "אספקתם של כל המוצרים, כולל הבסיסיים ביותר, הופסקה לחלוטין. נמתין לתגובת הממשלה".

שר התחבורה ההודי טי.אר באלו קרא להפסקת השביתה, ואמר כי הממשלה ניסתה לפתור את המשבר. בשווקים רבים החלו תושבים לקנות מוצרי יסוד בבהלה, מחשש שאלו ייאזלו בקרוב.

הימשכות השביתה עלולה גם לערער את היציבות הפרלמנטרית של הממשלה, אותה מרכיבה מפלגת הקונגרס, שגם כך סובלת מקשיים מאז עליית מחירי החיטה והאורז, ורואה את מפלגת האופוזיציה, ה-BJP, זוכה במספר רב של ניצחונות מקומיים בצפון, במרכז ובדרום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully