וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רמטכ"ל ארה"ב מעדיף "פתרון לא צבאי באירן"

גיל קדרון

2.7.2008 / 20:29

5 ימים לאחר ביקורו בישראל, אמר הרמטכ"ל כי מתקפה על אירן עלולה לערער את המזה"ת. "כל מהלך באזור זה של העולם מסוכן מאוד"

האדמירל מייקל מאלן, יו"ר המטות המשולבים של צבא ארצות הברית, אמר היום (רביעי) לסוכנות הידיעות "בלומברג" כי הוא "מעדיף מאוד" להשתמש באמצעים לא צבאיים בטיפול באיום האירני, מכיוון שמתקפה כזו עלולה לערער את היציבות במזרח התיכון.

מאלן הגיע לביקור בזק בישראל במהלך סוף השבוע, ביקור שהיה, על פי ההערכות, קשור ישירות לאפשרות של תקיפה ישראלית או אמריקאית על מתקני הגרעין באירן, בניסיון לעצור את תהליך העשרת האורניום. מאלן סירב לענות לשאלות בנושא פגישותיו עם הרמטכ"ל גבי אשכנזי או בנוגע לתוכניותיה של ישראל.

לפי האדמירל מאלן, שקיים מסיבת עיתונאים בפנטגון, מתקפה באירן תהיה "מלחיצה מאוד" בעבור צבא ארה"ב, שכזכור נלחם כיום בשתי חזיתות, באפגניסטן ובעירק, כשבשתיהן הוא סופג אבידות כבדות ואינו מצליח לגבור על המורדים המקומיים.

"כל מהלך באזור זה של העולם הוא מסוכן מאוד", הוסיף מאלן. "זהו אזור מאוד לא יציב, ואני לא מעוניין להפוך אותו ליציב עוד פחות". רשת ABC דיווחה ביום שני כי גורם בפנטגון סבור שישראל תתקוף באירן עד סוף השנה.

"תקיפה היא עניין מאוד מסוכן"

רוסיה, שמספקת לאירן טילים מתקדמים נגד מטוסים מסוג SA-20, איננה מתלהבת אף היא מערעור היציבות במזרח התיכון. "תקיפה צבאית באירן תגרור בעקבותיה השלכות קטסטרופליות במזרח התיכון", אמר היום גורם בכיר במשרד החוץ הרוסי, שהגיב על השמועות לגבי תקיפה אפשרית של ישראל במדינה המוסלמית. "כל הנושא הזה מאוד מסוכן", הוסיף ואמר הגורם, שסירב להזדהות.

עוד אמר הגורם, כי אירן "מוכנה לבחון ברצינות" את כל חבילות התמריצים שהציגה בפניה ב-14 ביוני הקהילה הבינלאומית, שמטרתן לגרום לאירן להפסיק את העשרת האורניום. הוא כינה את גישת אירן "אות חיובי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully